Abbamaradtak a termékfejlesztések a magyar agrárcégeknél

Abbamaradtak a termékfejlesztések a magyar agrárcégeknél

agrarszektor.hu
Az elmúlt egy évben erőteljesen visszafogták innovációs fejlesztéseiket a mezőgazdasági cégek - derül ki a K&H innovációs kutatásából. A vállalkozások több mint fele az átlagosnál kevésbé tartja magát innovatívnak, és közel 85 százalékuknál semmilyen termékfejlesztés nem történt az elmúlt két évben. Ennek legfőbb oka, hogy az eddig bevezetett és alkalmazott innovációk véleményük szerint még megfelelőek. A fenntarthatósági szemlélet viszont ennek ellenére is jelen van a szektorban: a cégek több mint kétharmadánál történt olyan fejlesztés az elmúlt két évben, amely kedvező környezeti hatással bír, és további 41 százalék készül erre a következő egy évben is.

Agrárium 2024 konferencia | március 19., Kecskemét Four Points by Sheraton

Március 19-én rendezi meg a Portfolio Csoport kecskeméti Agrárium 2024 Konferenciáját, amely az egyik legnagyobb szakma eseménynek számít a tavaszi agrárrendezvények sorában.

Előad többek között Andréka Tamás, Bene Zoltán, Éder Tamás, Győrffy Balázs és Herczegh András is!

Kistermelőknek, őstermekőknek és fiatal gazdáknak 50% kedvezményt biztosítunk!

A következő egy évben nem várható innovációs hullám a mezőgazdaságban. A cégek eddig megvalósult, illetve a jövőben tervezett innovációs tevékenységét félévente vizsgáló K&H innovációs indexük az elmúlt egy évben 9 pontos csökkenést követően jelenleg 19 ponton áll.

EZ IS ÉRDEKELHET

A mostani érték mindössze 1 ponttal haladja meg az előző félévi, az index történetében eddigi legalacsonyabb eredményt. A jelenlegi elmozdulás mögött az áll, hogy ugyan több fejlesztést terveznek a jövőben, de kevesebb megvalósult innováció történt az elmúlt két évben, valamint a digitalizációs folyamatok és az innovációs stratégia fontossága egyaránt tovább csökkent, ami részben érthető és magyarázható az elmúlt évek megnövekedett makrogazdasági kihívásaival

- mondta el Demeter Zoltán, a K&H, az Év digitális bankja díj nyertese Agrárüzletágának vezetője.

Innovációra kevesebbet, fenntarthatóságra többet költenek

A kutatás adatai alapján a cégek mindössze 38 százaléka tartja magát az átlagosnál innovatívabbnak, míg a többség kevésbé tartja magát újítónak (60%). Így nem meglepő, hogy az elmúlt két évben csupán közel minden hetedik (16%) vállalkozás rukkolt elő új vagy jelentősen javított termékkel.

Aki újított, elsősorban a költségek optimalizálása, a jogszabályi előírások szigorodása, a versenyelőnyhöz jutás, illetve a fogyasztói igényeknek való megfelelés érdekében tette. Az innováció elmaradásának legfőbb oka pedig, hogy a cégek véleménye szerint a korábbi innovációk még megfelelőek és nincs szükség további újításra. Ezt tízből közel 8 vállalkozás említette (78%)

- részletezte az eredményeket Demeter Zoltán. A fenntarthatósági szemlélet viszont már erőteljesen jelen van az ágazatban.

A vállaltok több mint kétharmadánál (69%) volt olyan újítás, fejlesztés az elmúlt 2 évben, amely valamilyen kedvező környezeti hatással járt. Ezek főként energiamegtakarításra, illetve a környezeti terhelés csökkentésére irányuló fejlesztések voltak. Ez a fókusz a jövőre nézve is hangsúlyos lesz, ugyanis a következő egy évben a cégek 41 százaléka tervez ilyen jellegű beruházást

- mondta el a szakértő.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Egyensúly a szakértelem és a megfizethető árak között (x)

2024-től elérhető a piacon a BASF által kifejlesztett, kizárólag a KITE által forgalmazott költséghatékony gombaölőszer-kombináció, mely megbízható védelmet nyújt a legtöbb levélbetegség ellen a kalászos szegmensben.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Még a legjobb áron!
AgroFood 2024
Még a legjobb áron!
Agrárium 2024
Még early bird kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?