UBS: tippek árupiaci rally idején

agrarszektor.hu
Az elmúlt időszakban az árupiacokon szinte minden terméknél jelentős áremelkedést tapasztalhattunk, nem csak az időjárás viszontagságai miatt lecsökkent terméshozam, de a feltörekvő piacok egyre nagyobb kereslete miatt is. Szakértők szerint azonban nem a határidős árupiacokon kell bevásárolni, sokkal inkább a nyersanyagárak emelkedése miatt nehéz helyzetbe került cégek részvényeit érdemes shortolni, ha nyereséget akarunk húzni a piaci trendből.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az UBS bankcsoport elemzői szerint az árupiacon belül az úgynevezett "soft commodity"-k - melyeket termesztenek és nem bányásznak, úgy mint kakaó, kávé, búza, cukor, kukorica, szója, gyümölcs - legnagyobb felvásárlói szinte biztosan nem ússzák meg az utóbbi idők rekord áremelkedéseit.

Ezen a héten a napraforgó olaj ára két éves csúcsokat döntögetett, míg a cukor 29 éves csúcson áll, de a pamut, illetve a gumi ára is jelentőset emelkedett.

Példaként említi elemzésében a bankház a Goodyear abroncsgyártó vállalatot, melynek részvényei múlt hét óta, mikor a cég bejelentette, hogy nem képes teljes egészében vevőire hárítani a magasabb gumiárakat, 12 százalékot estek.

A pamut árának emelkedése - melynek jegyzése múlt héten, a new yorki tőzsdén rekordot döntött a fontonkénti 139,2 centtel - a ruházati cikkek gyártóinak tesz keresztbe, így ezen cégek részvényeinek shortolása komoly lehetőségeket rejt magában.

Korábban a ruházati cégek nem igazán foglalkoztak a pamut árának emelkedésével, mivel az UBS nyári becslése szerint egy 50 százalékos áremelkedés - mely akkoriban 87 centet jelentett volna fontonként - mindössze 5 százalékos költségemelkedést jelentett volna a cégek számára. Azonban a mostani 130 cent feletti árak már semmiképp sem nevezhetők elviselhetőnek egy ruházati vállalat számára sem.

Az UBS szerint a pamut ármozgásának leginkább kitett cégek közé tartozik például az American Eagle, az Abercrombie & Fitch és a Gap is. Emellett az európai textilgyártókra is rájár a rúd: a Commonwealth Bank of Australia pénzintézet szerint többen közülük már csődvédelmet kértek, a túl magas nyersanyag árakra hivatkozva.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?