Súlyos dolog derült ki a magyar cégekről: ezt senki nem teszi zsebre

Súlyos dolog derült ki a magyar cégekről: ezt senki nem teszi zsebre

MTI
A magyar cégek innovációs tevékenysége változatlanul alacsony szinten stagnál - derült ki a K&H innovációs index kutatási jelentéséből. Tízből csak három vállalat bevezett be új terméket vagy szolgáltatást az elmúlt két évben. A K&H 2021 óta közli az innovációs indexet. A 2023. évi második adatgyűjtésre 2023. szeptember 18. és október 10. között került sor, ennek során 360 olyan közepes és nagyvállalat - amelyek éves árbevétele meghaladja a 300 millió forintot - innovációért felelős képviselőjét kérdezték meg telefonon.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!

A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

Az innovációs index 12 hónapos stagnálást követően 2023 második felében mindössze 1 ponttal, 29 pontra emelkedett, ami továbbra is közepesnél gyengébb teljesítményt mutat - tették hozzá az MTI-hez eljuttatott közleményükben. Ugyanakkor megjegyezték: a 2021 óta félévente megismételt kutatás őszi felmérése alapján a magyar vállalatok innovációs tevékenysége vélhetőleg elmozdult a mélypontról.

A kutatás szerint majdnem duplájára nőtt azon cégek aránya, amelyek rendelkeznek írott innovációs stratégiával, vagy legalább a vállalati stratégián belül innovációra vonatkozó résszel, bár ez még mindig csak a hazai cégek 15%-ára igaz. Az innovációs aktivitás a leginkább a 4 milliárd forint feletti árbevételű cégeket jellemzi.

EZ IS ÉRDEKELHET

Megállt azon cégek arányának csökkenése, amelyek a közeljövőben a korábbinál több innovációt terveznek (most 24%-os, míg hat hónapja még csak 18% volt). Megállapították, hogy összességében a magyar vállalatok innovációs aktivitása "lagymatag": tíz vállalatból három (32%) vezetett be új terméket vagy szolgáltatást az elmúlt két évben, ami 9 százalékpontos csökkenés az előző félévihez képest, és 13 százalékpontos esés az egy évvel ezelőttihez viszonyítva. A vállalatok mindössze hatoda tervezi új termék vagy szolgáltatás bevezetését a következő egy évben a kutatás szerint, ami 6 százalékpontos csökkenés a megelőző félévhez képest, és összességében már 26 pontos csökkenést jelent a felmérés 2021 első félévi indulásához képest.

A digitális átalakulást előtérbe helyező cégek aránya az egy évvel ezelőtti szint közelébe zuhant (ősszel 57%, ami tavasszal még 66% volt). A cégek fele számolt be arról, hogy jelentősebb digitális fejlesztés történt a szoftverek, a távmunka támogatása, az automatizáció, a Big Data vagy a mesterséges intelligencia alkalmazása kapcsán. Ez az arány ugyan jelentős emelkedés az előző félévihez képest (41%), de így is csak hasonló szintre tért vissza, mint ahol egy évvel ezelőtt állt (48%) - közölték.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Majd a mázsa megmondja! (x)

KWS repcehibridek: piacvezető stabilitás, modern genetika és kiemelkedő terméseredmények 2025-ben is.

EZT OLVASTAD MÁR?