AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
Az Európai Parlament nemrég elutasította a nanoanyagok definíciójára benyújtott Bizottsági javaslatot, mivel a jelölési követelmény nem terjedt volna ki azokra a már fogyasztott adalékanyagokra, melyek esetleg nanoanyagoknak tekinthetők. A hazai és európai üzletekben egyelőre ugyan nem forgalmaznak nanotechnológiával gyártott élelmiszert, azonban annak gyors terjedése miatt nem árt időben megismerni az új technológiát. Ebben nyújt segítséget a NÉBIH legújabb lakossági tájékoztatója.
A nanotechnológia napjainkra az elektronikától kezdve a gyógyszeriparon át egészen az élelmiszeriparig csaknem valamennyi ágazatban megjelent. A méter milliárdnyi részénél is kisebb részecskék segítségével könnyebb, olcsóbb, hosszabb ideig eltartható termékek állíthatók elő, ezáltal - a technológia támogatói szerint - alkalmazásuk hozzájárulhat a világ fenntartható fejlődéséhez.
Az élelmiszeripar területén elsősorban az erősebb és könnyebb csomagolóanyagok, valamint az élelmiszerbiztonság területén hozhat előrelépést a technológia. Antibakteriális, a mikrobákat elpusztító csomagolóanyagoknak köszönhetően az élelmiszerek hosszabb ideig eltarthatóvá válnak, az intelligens, nano-jelzőrendszert tartalmazó csomagolók pedig akár színelváltozással is jelezhetik egy élelmiszer romlás okozta gázképződését.
A NÉBIH-nek nincs tudomása arról, hogy nanotechnológiával gyártott élelmiszert forgalmaznának a hazai, illetve európai üzletekben, az interneten azonban már elérhetők nano-termékként reklámozott étrend-kiegészítők. Az, hogy egy termék nanoanyagot tartalmaz a fogyasztó számára nem látható, nem érzékelhető. Az élelmiszerek jelöléséről szóló rendelet azonban előírja, hogy a technológia alkalmazását a gyártónak a terméken jeleznie kell, például a "nano" szó megjelenítésével annak nevében.