Dráguló gyapot: a H&M profitja bánja

agrarszektor.hu
Csökkenő profitról számolt be a ruházati cikkeket forgalmazó Hennes & Mauritz áruházlánc a tavalyi év utolsó három hónapjában, melyet elsősorban az emelkedő nyersanyagárakkal magyaráz a cég.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

A Portfolio Csoport az idén 13. alkalommal rendezi meg siófoki Agrárszektor Konferenciáját, amely az ágazat egyik legnagyobb és legjelentősebb szakmai eseményének számít. A decemberi rendezvényen immár 11. alkalommal adjuk át tíz kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

A cég 5,5 milliárd koronás (170 milliárd forint) nettó profitot könyvelt el, amely 11 százalékkal alacsonyabb az előző év hasonló időszakában elért 6,15 milliárd koronás (191 milliárd forint) nyereségnél, és jóval meghaladja az elemzői várakozások szerinti profitcsökknést.

Az árbevétel ezen időszak alatt 6 százalékkal, 34,8 milliárd koronára emelkedett, vagyis az emelkedő költségek magyarázzák a profitcsökkenést. A cég elsősorban az emelkedő gyapotárakkal magyarázza a teljesítményromlást, de az egyre erősebb dollár is felemészti a profitot.

A H&M ugyanis szükséges nyersanyagainak nagy részét dollárban szerzi be, amely a tavalyi év utolsó negyedévében erősödött az euróval szemben. Eközben bevételeinek nagy része euróban keletkezik.

Karl-Johan Persson, a H&M vezetője a BBC-nek elmondta, elsősorban az alapanyagok drágulása és a szállítási költségek emelkedése miatt emelkedhet majd a ruházati cikkek ára. A pamut ára például 2010-ben közel duplájára emelkedett.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?