Párizs, Berlin, Brüsszel, London: hungarikum üzletekkel terjeszkedik a CBA

agrarszektor.hu
A párizsi nemzetközi mezőgazdasági szakkiállítás magyar standjának sikere azt mutatja, hogy a külpiacon igény van a kiváló minőségű magyar élelmiszerekre, ezért a CBA hungarikum delikát üzletek nyitását tervezi Párizsban, Berlinben, Brüsszelben és Londonban - nyilatkozta Fodor Attila, az élelmiszeripari üzletlánc kommunikációs igazgatója hétfőn az MTI-nek.

Extra Early Bird jegyek az Agrárszektor 2025 konferenciára!

Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

Fodor Attila hangsúlyozta, hogy a magyar agrárium akkor tud versenyképes lenni, ha meg tudja veti a lábát a külföldi piacokon is. A CBA tájékoztatása szerint a kiállítás ideje alatt több mint 20.000 látogató kereste fel a magyar standot, 7.500-an vásároltak magyar ételspecialitásokat és hungarikum termékeket.

A CBA kommunikációs igazgatója elmondta, hogy még keresik a hungarikum termékeket külföldön árusító üzletek pontos helyét, országonként eltérőek az adottságot, így nem lehet még pontosan, megmondani, mekkora befektetést jelent majd egy-egy bolt megnyitása. Cél olyan helyeken nyitni a hungarikum delikát üzleteket és a hozzájuk kapcsolódó gasztronómiát is felvonultató bisztrókat, ahol sokan megfordulnak.

A kommunikációs igazgató elmondta, hogy a párizsi kiállítás modellje - vagyis az, hogy az Agrár Marketing Centrum, a Magyar Turizmus Zrt. és a CBA közösen szervezi meg a külföldi megjelenést - újszerű volt, és bevált. Szerinte van arra lehetőség, hogy ezt az új modellt tovább gondolják a szereplők a nemzeti érdekek mentén, az országimázs növelése érdekében.

Kormányzati és vállalkozói összefogásban 47 magyar termelő és gyártó mutatta be 327 termékét február 19. és 27. között a 48. Nemzetközi Mezőgazdasági Szakkiállítás magyar standján, Párizsban. A CBA az Agrár Marketing Centrum és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködésével létrejött kiállítás összköltsége több mint 100 millió forint volt, amelyhez az Agrármarketing Centrum 40 millió forinttal járult hozzá meghatározott feladatok ellátásaként.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?