AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
Amszterdamban működik az a tejivó, ahol a borkóstolók mintájára lehet tesztelni holland gazdaságok különböző tejeit. A tulajdonos azért nyitotta meg a bárt, hogy bemutassa, milyen nagy különbségek vannak a tejféleségek között. Szerinte a fogyasztók többsége nem tudja, hogy a népszerű ital közel sem annyira egységes ízű, mint ahogy az első ránézésre látszik.
A tejivóban a tulajdonos munkáját egy hivatásos tej sommelier is segíti. Azt állítja, hogy a tejek kóstolásakor ugyanúgy érzékelhető a "termőhelyi hatás", mint a boroknál, mivel a tehenek élőhelye, fajtája és takarmányozása befolyásolja az ízt.
Kóstoláskor az is kiderülhet, hogy a tehén kukoricából vagy szálas takarmányból kapott-e többet. A sommelier szerint a túl sok kukorica összességében rossz ízt eredményezhet, mivel keményítőtartalma miatt a tehenek nem tudják teljesen megemészteni.
A tejeket viszont nem lehet olyan könnyen csoportosítani, mint a borokat. Ennek az az oka, hogy a gazdálkodók általában különböző szarvasmarhafajtákat tenyésztenek, és eltérő takarmányozást alkalmaznak, amely megnehezíti az osztályozást.
További nehézséget okoz az is, hogy a tejet sok helyen úgy kezelik, mintha ömlesztett termék lenne. Ráadásul a holland tejtermelők nagy része szövetkezeteket hozott létre, így a tagok megtermelt tejeit egybegyűjtik és nagy részét külföldre szállítják.
A gazdálkodóknak el kellene dönteniük, hogy a globális piacokra vagy a helyi termelőknek szánják-e termékeiket - jegyezte meg a sommelier. Ha az ottani értékesítést választják, különlegesebbé tehetik a tejeiket. Például a takarmányokhoz adhatnak olyan paradicsomot, amely a külleme miatt nem kerülne kereskedelmi forgalomba, viszont így felhasználva érdekes, egyedi ízt adhat a tejnek.