Léptek a csődveszélyben: inkább lemond saját hasznáról az Aldi

agrarszektor.hu
Több mint egy hónapja magasabb árat fizet az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. a friss és tartós tej-, illetve tejtermékek beszállítóinak. Ez kedvezhet a válságban lévő hazai tejtermelőknek, a vásárlóknak viszont a legtöbb tejtermékért nem kell többet fizetniük.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az ALDI olyan megállapodásokra törekszik, amelyek egyaránt előnyösek a termelők és a gyártók számára is - közölte az áruházlánc. Az ALDI - amely május óta a piaci szereplőket tömörítő Tej Terméktanácsnak is tagja - Magyarországon szeptembertől magasabb áron veszi át a friss és tartós tejet, továbbá a magyar beszállítóktól érkező alapvető tejtermékeket, például a tejfölt, vagy a trappista sajtot. Az áruházlánc összesen 18 tej-, illetve tejtermék esetében fizet magasabb árat a beszállítók számára, ezt azonban az esetek túlnyomó többségében nem hárítja át a vásárlókra, így az érintett 18 termék közül 16 esetében változatlan árakkal találkozhatnak a fogyasztók az ALDI üzletek polcain.

Az ALDI a friss tej esetében 100%-ban magyar beszállítókkal dolgozik együtt, de számos, a fogyasztók által közkedvelt tejtermék is hazai beszállítóktól származik - mondta Székács Tibor, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója. Az áruház egyik legnagyobb beszállítója az Alföldi Tej Kft., amelynek 102 tejtermelő a tulajdonosa, így a magasabb átvételi ár közvetlenül a tejtermelőkhöz jut.

Mint ismert, a napokban a Lidl közölte, hogy önszántából növelte a magyar tejtermékek úgynevezett átadói árait. Azzal, hogy az áruházláncok többet fizetnek az átvett termékekért, javulhat az ágazat helyzete. A termelők már régóta súlyos jövedelmezőségi gondokkal küzdenek az alacsony tejfelvásárlási árak miatt. Emiatt az első fél évben több demonstrációt is tartottak.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 24. 05:58