Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!
A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A rendezvényre idén először konferencia előesttel is készülünk!
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
Az ALDI olyan megállapodásokra törekszik, amelyek egyaránt előnyösek a termelők és a gyártók számára is - közölte az áruházlánc. Az ALDI - amely május óta a piaci szereplőket tömörítő Tej Terméktanácsnak is tagja - Magyarországon szeptembertől magasabb áron veszi át a friss és tartós tejet, továbbá a magyar beszállítóktól érkező alapvető tejtermékeket, például a tejfölt, vagy a trappista sajtot. Az áruházlánc összesen 18 tej-, illetve tejtermék esetében fizet magasabb árat a beszállítók számára, ezt azonban az esetek túlnyomó többségében nem hárítja át a vásárlókra, így az érintett 18 termék közül 16 esetében változatlan árakkal találkozhatnak a fogyasztók az ALDI üzletek polcain.
Az ALDI a friss tej esetében 100%-ban magyar beszállítókkal dolgozik együtt, de számos, a fogyasztók által közkedvelt tejtermék is hazai beszállítóktól származik - mondta Székács Tibor, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója. Az áruház egyik legnagyobb beszállítója az Alföldi Tej Kft., amelynek 102 tejtermelő a tulajdonosa, így a magasabb átvételi ár közvetlenül a tejtermelőkhöz jut.
Mint ismert, a napokban a Lidl közölte, hogy önszántából növelte a magyar tejtermékek úgynevezett átadói árait. Azzal, hogy az áruházláncok többet fizetnek az átvett termékekért, javulhat az ágazat helyzete. A termelők már régóta súlyos jövedelmezőségi gondokkal küzdenek az alacsony tejfelvásárlási árak miatt. Emiatt az első fél évben több demonstrációt is tartottak.