Odavág a Tesco az olcsó külföldi UHT tejeknek?

agrarszektor.hu
Újabb nagy multit gyűrt maga alá a hazai tejlobbi.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az Auchan után a Tesco Global Áruházak Zrt.-t is felvette tagjai közé a tejágazati szereplőket tömörítő Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. A Tesco "komoly erőfeszítéseket tesz" annak érdekében, hogy a magyar friss tejek részarányát növelje az ultra magas hőmérsékleten kezelt (UHT) tejekkel szemben, amelyek jelentős része - főként az olcsó árkategóriában - köztudottan importból származik. A Tesco és a terméktanács szerint együttműködésük a vásárlók érdekeit szolgálja, de kérdéses, hogy az UHT tejek visszaszorításához mit szólnak majd az árérzékeny fogyasztók.

A Tesco Global Áruházak Zrt. a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tagja lett, és ezzel egy időben Mélykuti Tibor, a terméktanács elnöke, és Nigel Jones, az áruházlánc vezérigazgatója megállapodást írt alá. Az együttműködésben olyan közös célokat határoztak meg, amelyek a hazai piaci szereplők, egyúttal pedig a vásárlók közös érdekeit képviselik - derül ki a terméktanács közleményéből.

A Tej Terméktanács alapvető célja, hogy a piac szereplői között szabályozott viszonyrendszer alakuljon ki, valamint, hogy a tejágazat piaci szereplői rendelkezzenek azokkal az ismeretekkel (különösen információkkal, adatokkal és előrejelzésekkel), amelyek szükségesek a gazdasági tevékenység tervezhetőbbé tételéhez, valamint az eredményes működéshez.


Nigel Jones (MTI-fotó: Kovács Attila)

A terméktanács célja továbbá, hogy a tej és tejtermékek hazai fogyasztása növekedjen és a magyar tejágazat társadalmi megítélése javuljon. A hazai beszállítók kiemelt partnereként a Tesco számára is fontos, hogy a tejágazat szereplői egységes rendszerben, azonos elvek alapján működjenek, ezzel is biztosítva a fogyasztók minőségi kiszolgálását.

Az áruházlánc tapasztalatai azt mutatják, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak, és sokkal inkább a minőségi termékek irányába nyitnak. Ezzel párhuzamosan folyamatosan nő a magyar termékek népszerűsége is, az általuk generált forgalom is stabil emelkedést mutat.

A Tesco polcain a friss tej kategóriában 100 százalékig magyar beszállítók, 100 százalékosan magyar tejét értékesíti, és az üzletlánc komoly erőfeszítéseket tesz a friss tej részarányának növelése érdekében az UHT tejjel szemben. Ennek eredménye pedig már a piacon is érezhető, hiszen az UHT tej aránya a friss tejjel szemben 72-28 százalékról a 68-32 százalék felé mozdult el az elmúlt hónapokban - áll a közleményben.

"Büszke vagyok rá, hogy a Tesco mostantól a Tej Terméktanács tagja lett, s tapasztalatainkkal, szakértelmünkkel támogatni tudjuk a közös munkát. Bízom benne, hogy piaci ismereteinkkel hozzá tudunk járulni a szervezet és ezen keresztül a hazai beszállítók fejlődéséhez. Biztos vagyok benne, hogy a közös munka eredményéből a piac minden szereplője, illetve a fogyasztók is csak profitálnak majd" - fogalmazott Nigel Jones.

"Reményeink szerint a Tesco-Global Áruházak Zrt. tagsági felvétele, illetve a megkötött megállapodásunk példaértékű lehet más kiskereskedelmi szereplők, illetve az egész élelmiszergazdaság számára" - jelentette ki Mélykuti Tibor. Hozzátette: a megállapodásban közös célokat fogalmaztak meg, együttműködést határoztak el olyan témakörökben, amelyekben egyértelmű a piaci szereplők érdekközössége. Ezen túlmenően néhány pontban konkrét vállalásokat is tett a két szervezet.

Mélykuti Tibor szerint a terméktanács azt várja, hogy a piaci szervezettség további jelentős javulásával, a konzultációs és együttműködési lehetőségek kiszélesítésével - a hazai fogyasztók érdekeit szem előtt tartva - jelentősen tudják javítani a tejágazatban dolgozó valamennyi vállalkozás helyzetét, a termékpályán felmerülő problémákat könnyebben, gyorsabban és hatékonyabban tudják közös erővel megoldani.

Mint ismert, januárban - a kiskereskedelmi láncok közül elsőként - az Auchan Magyarország Kft.-ét vette fel tagjai közé a terméktanács. A szervezet már akkor úgy nyilatkozott, hogy a tagfelvételt első lépésnek tekinti, mivel más kereskedelmi vállalatok is érdeklődnek a terméktanácsi tagság iránt.Korábban jellemzően csak a termelők és a feldolgozók voltak tagjai a szervezetnek.

Az agrarszektor.hu már akkor beszámolt arról, hogy a kiskereskedelmi láncok taggá válásának első érzékelhető piaci hatása az olcsó importtejek háttérbe szorítása lehet, bár a tagfelvételek és együttműködési megállapodások nem kifejezetten e célból jöttek létre. Az árletörő hatású import csökkentése egyértelműen kedvezhet a hazai tejágazat szereplőinek, de az árérzékeny fogyasztók ezzel nem feltétlenül járnának jobban. Tény azonban, hogy például az Auchan - amely korábban élen járt az importtejek forgalmazásában - a taggá válás óta sem tüntette el polcairól az olcsó külföldi UHT-tejeket, sőt más üzletláncokhoz hasonlóan ezekkel is akciózott, amikor tavasszal a tejfelvásárlási árak uniós szinten is csökkenésnek indultak.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?