Tényleg olyan jó az idei sörszezon? Elárulták a Borsodinál, mire számítanak

agrarszektor.hu
Több szempontból is fontos, hogyan alakul a fogyasztás a vendéglátó ipari egységekben.

Agrárium 2023 konferencia

Az évkezdet egyik legfontosabb rendezvénye Kecskeméten: a konferencia célja, hogy bemutassa azokat a legjelentősebb támogatási, jogszabályi, finanszírozási, piaci, innovációs és gépesítési változásokat, amelyek alapvetően meghatározhatják az ágazati vállalkozások 2023-as tevékenységét. Minden hazai agrárszereplőnek elengedhetetlen információs forrás!

Bizakodó a Borsodi az idei év eredményeivel kapcsolatban, Vuleta Zsolt, a Molson Coors csoporthoz tartozó Borsodi ügyvezetője az agrárszektor.hu-nak elmondta: bejött az új palack a fogyasztóknak, és nem tervezik a Borsodi sör esetében a 4 decis doboz bevezetését.

Jó szezonra számít idén nyáron a Borsodi Sörgyár ügyvezetője. A tavalyi év - elsősorban a nyári hőség miatt - kiemelkedő értékesítési számokat produkált, az idei évre pedig komoly hatással lehet, hogy a sörfogyasztás társas esemény, ezért

a nyáron zajló nemzetközi sporteseményekhez kapcsolódva növekedhetnek az értékesítések.

Ebből a szempontból is fontos, hogyan alakul a fogyasztás a vendéglátó ipari egységekben. A Borsodinál úgy látják, azért fontos terep HORECA-csatorna, mert "személyesebb" kapcsolat alakulhat ki a fogyasztó és a termék - így a gyártó - között. Az ügyvezető kiemelte a széles, sokféle igényt kielégítő portfolió jelentőségét: a cég nem csak a hagyományos Borsodi termékeket forgalmazza, hanem több nemzetközi sörmárkát is, például a Staropramen, a Stella Artois, a Beck's vagy éppen a Leffe és a Hoegaarden prémium termékeket.

Az idei év egyik nagy dobása a Borsodi új palackja: hosszú évek óta a régi üvegben értékesítették a sört, a megújulást az idei csúcsszezonra időzítették. Vuleta Zsolt elmondta, hogy a fogadtatás pozitív - igaz, mindig lesznek olyan fogyasztók, akik egy ideig még keresik a régi csomagolást. Arra ugyanakkor a jelenlegi tervek alapján nem kell számítani, hogy a Borsodi sör esetében 4 deciliteres kiszerelést is piacra dobnának.

Kedvező piaci trend, hogy a prémium szegmens egyértelműen erősödik, sokan keresik a magasabb minőségű termékeket és a sörkülönlegességeket. Ezeket a fogyasztói igényeket pedig nem csak a kis kézműves gyártók, hanem a nagy sörgyárak is ki tudják szolgálni.

A magyar sörpiacon a prémium szegmens az elmúlt évben 10 százalékkal bővült, ami jól jelzi a piac és a sörkultúra fejlődését.

Vuleta Zsolt kiemelte: a Borsodi Sörgyár a továbbiakban is számít a magyar beszállítókra. Az alapanyagokat szigorú minőségi normák szerint szerzik be, több partnerükkel hosszú évek óta együtt dolgoznak.

 

De mi a helyzet az enzimekkel?

A szezon indulásával egyidőben több cikk jelent meg arról, hogy a nagy gyártók különféle adalékanyagokkal gyorsítják a gyártási folyamatot - ezeket pedig nem tüntetik fel a csomagoláson. A Borsodi vezetője szerint a söripar egységesen, szakmai alapokon reagált az elmúlt hetek támadásaira. Az enzimek használata élelmiszeripari kérdés, a minőségi sörgyártáshoz szükséges a használatuk, ezek biztonságos, az Európai Unió területén engedélyezett enzimek. Az enzimek stabilizálják a sörkészítés folyamatát, a sör tisztaságát és a habtartósságot segítik. Enzimek használatával nem gyorsul fel a sörkészítés, gyors sör nincs.

Mit vár az idei szezontól a másik két nagy gyártó, a Heineken/Soproni és a Dreher? Kattints!

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Elsősorban felelős partnerekre van szükség (x)

A TRM Pro Kft. a Zensteel® építőipari lemeztermékeivel az egyik meghatározó magyar gyártó. Célja, hogy területén a mezőgazdasági vállalkozók egyik legstabilabb partnere legyen.

KONFERENCIA
Agrárium 2023
A tavasz meghatározó agrárgazdasági eseménye március 21-én Kecskeméten.
EZT OLVASTAD MÁR?