Célkeresztben az öregebb vásárlók

agrarszektor.hu
A rugalmatlanságot gyakran rójuk fel az időskorúaknak, holott éppen ez a tulajdonságuk az, amivel hosszú távon meg is tarthatjuk őket. Van még néhány sajátos jellemzője ennek a célcsoportnak, amit az élelmiszeriparban is fokozattan szem előtt kell tartani.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

Európában a lakosság átlagéletkora köztudottan nő. Becslések szerint 2016. január 1-jén a 28 tagállam népessége 510,3 millió volt, ebből az időskorúak (65 éves vagy idősebb) aránya 19,2 százalékot tett ki. Ez a tíz évvel korábbi adathoz képest 2,4 százalékos növekedésnek felel meg.

A 65 éves vagy idősebb korcsoport teljes népességhez viszonyított aránya a legnagyobb Olaszországban (22 százalék), Görögországban (21,3 százalék) és Németországban (21,1 százalék), a legkisebb pedig Írországban (13,2 százalék) volt.

A hatvan év felettiek aránya itthon is egyre magasabb. A 2001-es népszámlálás idején még több gyermekkorút írtak össze, mint időskorút, ám 2016-ban az időskorúak száma már 399 ezerrel meghaladta a gyermekkorúakét. Van néhány, a célcsoportra általánosan alkalmazható jellemző, például, hogy a fiatalabb háztartásokkal szemben

a jövedelmük és a költéseik stabilak, és inkább készpénzben szeretnek fizetni,

valamint, hogy az alacsony árak mellett az eladók barátságossága is fontos szempont a vásárlásaiknál. A "szépkorúakként" is emlegetett csoport nem homogén. Jellemzően három nagy csoportba sorolhatjuk a szeniorokat. Az első csoportba tartozók jó anyagi körülmények között élnek, akár aktív munkavállalók is. Ismerik az új technológiákat, szívesen fizetnek kártyával, és hajlandóak kipróbálni ismeretlen termékeket is. A második csoport idősei egészségügyi ellátásra és gondozásra költenek a legtöbbet, az első csoportnál kevésbé aktívak. A harmadik és legnagyobb csoport az, akiket hagyományosan időseknek tartunk: tartanak a technológiai és termékújdonságoktól, és a hűségkártyák helyett szívesebben kerülnek kapcsolatba egy ügyintézővel vagy értékesítővel.

Az idős fogyasztók a fiataloknál jóval hűségesebbek.

Azaz, ha sikerül érzelmi kötődést kialakítani a márkával, kisebb az esélye, hogy elveszítjük a vásárlót, amikor a konkurencia zajos marketingkampányba kezd. A vásárlás élménnyé tétele az egyik hívó szó ma a kereskedelemben, ezt azonban az idősek igényéhez kell igazítani. A termékhez kapcsolódó szolgáltatások és a személyes ügyfélkiszolgálás fontosabb ennek a korosztálynak, mint a fiataloknak. Egy in-store promóció (például kóstoltatás - a szerk.) esetében az adott termék személyes bemutatása, az esetleges kétségek eloszlatása  elősegítik a vásárlási kedvet. Ehhez a személyes kapcsolathoz csatlakozhat a postaládába bedobott szórólap, kupon, ami kiegészül a közösségi jelenléttel.

(Forrás: Termékmix: Gyerekcipőben járó szeniormarketing)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?