Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!
A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A rendezvényre idén először konferencia előesttel is készülünk!
Regisztráljon most még EARLY BIRD áron!
A Borsodi Sörgyár 2018-ban a piaci átlagot meghaladó mértékben, 3 százalékkal tudta növelni az értékesített sör mennyiségét, valamint 11,2 százalékkal az árbevételét az azt megelőző évhez képest - derült ki a cég ünnepélyes üzemegység-avatóján. A sörgyárban nem csak új üzemegységet adtak át, de egy másikat korszerűsítettek is. A projekt végére a vállalat bőcsi sörgyárának kapacitása éves szinten 1,8 millió hektoliterről 2,5 millióra nőhet. A megnövekedett kapacitásnak köszönhetően pedig a Borsodi gyára lehet a MolsonCoors regionális gyártóközpontja. (A MolsonCoors az az eredetileg kanadai-amerikai sörgyár, amelyik 2012-ben felvásárolta a StarBev cégcsoportot és ezzel a Borsodit is.) A Borsodi Sörgyár Kft. egyébként 1973 óta termel sört Bőcsön. A sörgyár nevéhez fűződik az első alkoholmentes, az első fémdobozos sör, illetve az első ízesített sör megjelenése a legnagyobb mennyiségben fogyasztott sörök között a hazai piacon.
A vezetőség az ünnepélyes eseményen átvágta a szalagot és elindították a gyártósort. Vuleta Zsolt ügyvezető igazgató az átadón elmondta: tavaly nagyon jó éve volt a sörgyárnak, az összes márka eladási számai nőttek. Az ügyvezető csupa sikersztorival szolgál, nőtt a Borsodi piaci részesedése, az árbevétele és a tavalyi év volt a Sörgyár legjobb éve. A cég azt érzékeli, hogy a fogyasztók újabban a jobb minőségű, drágább söröket is hajlandóak inni és igyekeznek ennek a trendnek megfelelni.
A gyártásban a dobozos kiszerelés a meghatározó (ez kicsit ellentétesnek tűnt azzal, hogy a fogyasztók egyre inkább a magas minőség felé mennek), és a Borsodi az értékesítésének ¾-ét a dobozos sör teszi ki. Szilva János, a Borsodi Sörgyár ellátási láncának igazgatója is a növekvő igényekről számolt be. Azzal is elbüszkélkedett, hogy még Csehországba is szállítanak sört (erre a dörzsöltebb firkászok felhorkantak, hogy olyan nincs, de kiderült, hogy mégis van, minimális mennyiséget, de szállítanak). Az igazgatótól megtudtuk azt is, hogy cég átalakította a logisztikai rendszerét, és mintegy 10%-kal bővítették a gyár személyi állományát.
A Borsodinak az új gyártósorral nemhogy nőne, de csökken az ökológiai lábnyoma, elsősorban a kisebb szén-dioxid-kibocsátás, másfelől a hatékonyabb vízfelhasználásnak köszönhetően. A sörgyár ráadásul idén először adta ki fenntarthatósági jelentését és a gyártás során keletkező hulladékot nem rakják ki hulladéklerakóba (az nem derült ki, hogy mi lesz vele).