Egyre kevesebb alkoholt isznak a franciák: inkább ezt választják helyette

agrarszektor.hu
Egy új francia tanulmány szerint egyre tudatosabbak a francia fogyasztók. Rekordkevés alkoholos italt isznak, míg az üdítők fogyasztása növekszik. 2018-ban a francia háztartások költségvetésük 2,9%-át költötték az otthon fogyasztott italokra.

Agrárium 2023 konferencia

Az évkezdet egyik legfontosabb rendezvénye Kecskeméten: a konferencia célja, hogy bemutassa azokat a legjelentősebb támogatási, jogszabályi, finanszírozási, piaci, innovációs és gépesítési változásokat, amelyek alapvetően meghatározhatják az ágazati vállalkozások 2023-as tevékenységét. Minden hazai agrárszereplőnek elengedhetetlen információs forrás!

Az évtizedek során a fogyasztói preferenciák megváltoztak: az alkoholtartalmú italokra fordított kiadások részesedése csökkent az alkoholmentes italok javára - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Egy francia háztartás átlagosan évente 476 eurót (525 USD) költ az alkoholmentes italokra és 707 eurót az alkoholtartalmú italokra - közölte a francia Institut National de la Statistique et des Etudes Economiques (INSEE) új jelentésében.

2018-ban a francia háztartások 35 milliárd eurót költöttek otthoni fogyasztásra szánt italokra. A franciák továbbra is az EU legnagyobb alkoholfogyasztói közé tartoznak: 2016-ban a nyolcadik legnagyobb volt egy főre vetítve. Egyes bortermelő régiókban nagyobb a borra, almaborra és pezsgőre fordított összeg. A fiatalabb fogyasztók a sört részesítik előnyben, a szerényebbek pedig inkább szénsavas üdítőket fogyasztanak.

A mindennapi borfogyasztás aránya 2018-ban 9,1% -ra esett vissza, az 1960-as 49,1% -ról. Ez a csökkenés elsősorban az 1960-as évek kezdete és az 1990-es évek közepe között következett be, miután a napi alkoholfogyasztás csökkentésére irányuló nemzeti politikát végrehajtották. Ugyanakkor a minőségi borok aránya megemelkedett ugyanebben az időszakban és 2018-ban elérte az alkoholokból származó bevételek 20,7%-át a borfogyasztásra kiadott összeg. Hasonlóképpen, a szeszes italok, pezsgők, almaborok, sörök és az aperitifek aránya is nőtt.

Az alkoholmentes italok között az szénsavmentes víz, az ízesített italok, valamint a gyümölcs- és zöldséglevek fogyasztásának aránya 1960 óta meredeken emelkedett, és 2018-ban elérte az alkoholmentes italokra fordított kiadások 69,8%-át. A gyümölcs- és zöldséglevekre fordított kiadások elsősorban az 1990-es évektől növekedtek, míg a forró italok (kávé, tea és kakaó) aránya 1960-ról 2018-ra hirtelen csökkent: 71,2%-ról 30,2% -ra. Ez a tendencia azonban a 2010-es években megfordult, elsősorban a kávéfogyasztás növekedése miatt. Az alkoholmentes italok ára befolyásolja a fogyasztási mennyiségeket: a kávéárak hirtelen emelkedésének idején az alkoholmentes italok árai gyorsabban emelkedtek, mint a háztartások teljes fogyasztásának árai.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Elsősorban felelős partnerekre van szükség (x)

A TRM Pro Kft. a Zensteel® építőipari lemeztermékeivel az egyik meghatározó magyar gyártó. Célja, hogy területén a mezőgazdasági vállalkozók egyik legstabilabb partnere legyen.

KONFERENCIA
Agrárium 2023
A tavasz meghatározó agrárgazdasági eseménye március 21-én Kecskeméten.
EZT OLVASTAD MÁR?