Sokkoló árak a magyar boltokban: ezek az élelmiszerek drágultak a legtöbbet tavaly óta

agrarszektor.hu
Februárban 3,1 százalékkal voltak magasabbak a fogyasztói árak, mint egy évvel korábban, az előző hónaphoz képest pedig 0,7 százalékkal emelkedtek - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Agrárium 2023 konferencia

Az évkezdet egyik legfontosabb rendezvénye Kecskeméten: a konferencia célja, hogy bemutassa azokat a legjelentősebb támogatási, jogszabályi, finanszírozási, piaci, innovációs és gépesítési változásokat, amelyek alapvetően meghatározhatják az ágazati vállalkozások 2023-as tevékenységét. Minden hazai agrárszereplőnek elengedhetetlen információs forrás!

Az előző három hónapban egyformán 2,7%-os volt az éves infláció, tavaly októberben 3%-os, szeptemberben 3,4%-os volt. A februári maginfláció 4,1% volt, 0,1 százalékponttal alacsonyabb a januárinál. Februárban az átlagosnál jobban nőttek az élelmiszerárak, 3,4%-kal, a dohányáruk 16,5%-kal drágultak, az üzemanyagok ára 4,6%-kal emelkedett az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Az élelmiszerek között az étolaj ára 25,1%-kal, a cukoré 9,9%-kal, a munkahelyi étkezésé 8%-kal, a liszté 7,1%-kal emelkedett. Az idényáras élelmiszerek, mint a burgonya, friss zöldség, friss hazai és déligyümölcs összesen 5,8%-kal drágultak, ám ezen belül a gyümölcsök 17,3%-kal kerültek többe, míg a burgonya 14,8%-kal lett olcsóbb tavaly február óta. A sertéshús ára 7,3%-kal, a baromfihúsé 0,6%-kal csökkent.

A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 9,9%-kal lettek drágábbak, ezen belül a szeszes italok ára 3%-kal nőtt. A járműüzemanyagok ára februárban 3,8%-kal megugrott, és tavaly február óta először lett magasabb éves összevetésben, mégpedig 4,6%-kal.

A fogyasztói árak átlagosan 0,7%-os februári emelkedésében fontos szerep jutott az élelmiszerek 1%-os drágulásának, ezen belül az étolaj 6,8%-kal, az idényáras élelmiszerek 3,5%-kal, a margarin 2,3%-kal, a tej 2,2%-kal kerül többe, a sertéshús viszont 1,5%-kal kevesebbe, mint januárban. A szolgáltatásokért 0,5%-kal, a tartós fogyasztási cikkekért 0,4%-kal kellett többet fizetni.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Elsősorban felelős partnerekre van szükség (x)

A TRM Pro Kft. a Zensteel® építőipari lemeztermékeivel az egyik meghatározó magyar gyártó. Célja, hogy területén a mezőgazdasági vállalkozók egyik legstabilabb partnere legyen.

KONFERENCIA
Agrárium 2023
A tavasz meghatározó agrárgazdasági eseménye március 21-én Kecskeméten.
EZT OLVASTAD MÁR?