Hódítanak a diszkont kiskereskedők Európában: ellephetik a plázákat is

Hódítanak a diszkont kiskereskedők Európában: ellephetik a plázákat is

MTI
Az előrejelzések szerint a diszkont kiskereskedők vonzónak találják a közép- és kelet-európai piacot, mert a vásárlók az általuk kínált ár-érték arányos megközelítést részesítik előnyben - derül ki a Colliers új jelentéséből. A nemzetközi ingatlan-tanácsadó és szolgáltató cég az MTI-hez eljuttatott összefoglalójában felhívta a figyelmet: a kisebb bevásárlóközpontok és a kiskereskedelmi parkok jelentősége tovább nőtt.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Az élelmiszer- és nem élelmiszer jellegű diszkont kiskereskedők gyakran meghatározó szerepet játszanak a kiskereskedelmi parkokban. A kisebb kiskereskedelmi parkok a mindennapi vásárlókra összpontosítanak, akik rendszeresen látogatják ezeket, ezért az ilyen komplexumok többségében jellemzően a diszkontáruházak a főbérlők. Ez a tendencia mind a nagyvárosok kiskereskedelmi parkjaira, mind a kisebb városokban lévő létesítményekre is vonatkozik. Ugyanakkor a hagyományos bevásárlóközpontokon belüli üzlethelyiségek iránti növekvő érdeklődés is megfigyelhető - jelezte a Colliers. A tájékoztatás szerint a közép- és kelet-európai 16 országban több mint 30 élelmiszer-diszkontlánc működik, az élelmiszerdiszkontok és a szupermarketek közötti különbség azonban egyre inkább elmosódik. 

EZ IS ÉRDEKELHET

Az üzletek számát tekintve a közép- és kelet-európai piacon a vezető kiskereskedő a portugál Jeronimo Martins tulajdonában lévő Biedronka, amely több mint 3100 üzlettel rendelkezik Lengyelországban. A második a német Schwarz csoport tulajdonában lévő Lidl, több mint 2000 üzlettel. Ukrajna legnagyobb élelmiszer-diszkontlánca, az ATB a harmadik helyen áll. A Lidl és a Kaufland mellett a közép- és kelet-európai régióban aktív német láncok közé tartozik az Aldi, amely Lengyelországban Aldi Nord, Magyarországon pedig Aldi Süd néven van jelen, valamint a Penny, amelynek a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Romániában vannak üzletei. A Colliers jelentése szerint 2020 eleje és 2021 első félévének vége között több mint 1350 élelmiszerdiszkont üzlet nyílt a közép- és kelet-európai régióban. A régióban több mint 45 nem élelmiszeripari diszkontlánc működik. 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?