Óriási változás a német boltokban: egyre többen vásárolnak ilyen élelmiszereket

Óriási változás a német boltokban: egyre többen vásárolnak ilyen élelmiszereket

agrarszektor.hu
Úgy tűnik az olcsóbb termékek felé fordultak a német fogyasztók, a HDE szerint ugyanis egyre árérzékenyebb módon költik el pénzüket. Jól látszik például, hogy a zöldségek és gyümölcsök tekintetében egyértelműen az olcsóbb vagy akciós termékek iránt nőtt meg a kereslet, másrészt pedig még a közepes vagy magas keresetű háztartások is igyekeznek visszafogni költéseiket.

Legyen Ön is EARLY BIRD - Agrárium 2025 konferencia

A rendezvény célja, hogy áttekintse mindazokat a fontos támogatási, szabályozási, finanszírozási, piaci és jövedelmezőségi változásokat, illetve kilátásokat, amelyek döntően meghatározzák az agrárgazdasági vállalkozások egész éves eredményes gazdasági/üzleti tevékenységeit.

Kistermelők és fiatal gazdák 50% kedvezménnyel regisztrálhatnak a rendezvényre! 

35% kedvezmény NAK-szaktanácsadóknak és NAK-tagoknak!

A Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE, Handelsverband Deutschland) elemzése szerint az energiaárak emelkedése és a fogyasztói attitűd jelentős megváltozása már jól láthatóan komoly visszaesést okozott a belföldi kiskereskedelmi forgalomban - írja a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. Ezért a HDE arra szólítja fel a szövetségi kormányt, hogy célzott és hatékony intézkedésekkel (például az energiát terhelő adók mérséklésével és a gázra bevezetett hatósági ársapkával) támogassa a közepes méretű kiskereskedelmi egységeket illetve közvetett módon a fogyasztókat is. 

A jelenlegi energiaválságban a kiskereskedelem nem csak az energiaellátással, hanem az árakkal kapcsolatos bizonytalanságot is megszenvedi

 - nyilatkozta Stefan Genth, a HDE igazgatója.

A pillanatnyilag uralkodó trendekről Genth elmondta, jól érzékelhető, hogy a fogyasztók gyakorlatilag az összes szektorban bizonytalanná váltak. Ez egyrészt azt jelenti például a zöldségek és gyümölcsök tekintetében, hogy egyértelműen az olcsóbb vagy akciós termékek iránt nőtt meg a kereslet, másrészt pedig még a közepes vagy magas keresetű háztartások is igyekeznek visszafogni költéseiket, és későbbre halasztani nagyobb kiadásaikat. Ráadásul még mindig nem vagyunk túl a koronavírus járvány következményein, ami alapvetően határozta meg az utóbbi két és fél évünket. A visszaeső fogyasztás és az energiaköltségek emelkedése már ezekre az ingatag alapokra rakódott rá, és most újabb kihívásokat jelent a kiskereskedelem számára.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2025
Fenntarthatósági követelmények az agráriumban.
AgroFood 2025
Élelmiszeripari körkép a hazai agráriumban.
Agrárium 2025
Legyen Ön is EARLY BIRD!
EZT OLVASTAD MÁR?