Óriási változás a német boltokban: egyre többen vásárolnak ilyen élelmiszereket

Óriási változás a német boltokban: egyre többen vásárolnak ilyen élelmiszereket

agrarszektor.hu
Úgy tűnik az olcsóbb termékek felé fordultak a német fogyasztók, a HDE szerint ugyanis egyre árérzékenyebb módon költik el pénzüket. Jól látszik például, hogy a zöldségek és gyümölcsök tekintetében egyértelműen az olcsóbb vagy akciós termékek iránt nőtt meg a kereslet, másrészt pedig még a közepes vagy magas keresetű háztartások is igyekeznek visszafogni költéseiket.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A Német Kiskereskedelmi Szövetség (HDE, Handelsverband Deutschland) elemzése szerint az energiaárak emelkedése és a fogyasztói attitűd jelentős megváltozása már jól láthatóan komoly visszaesést okozott a belföldi kiskereskedelmi forgalomban - írja a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. Ezért a HDE arra szólítja fel a szövetségi kormányt, hogy célzott és hatékony intézkedésekkel (például az energiát terhelő adók mérséklésével és a gázra bevezetett hatósági ársapkával) támogassa a közepes méretű kiskereskedelmi egységeket illetve közvetett módon a fogyasztókat is. 

A jelenlegi energiaválságban a kiskereskedelem nem csak az energiaellátással, hanem az árakkal kapcsolatos bizonytalanságot is megszenvedi

 - nyilatkozta Stefan Genth, a HDE igazgatója.

A pillanatnyilag uralkodó trendekről Genth elmondta, jól érzékelhető, hogy a fogyasztók gyakorlatilag az összes szektorban bizonytalanná váltak. Ez egyrészt azt jelenti például a zöldségek és gyümölcsök tekintetében, hogy egyértelműen az olcsóbb vagy akciós termékek iránt nőtt meg a kereslet, másrészt pedig még a közepes vagy magas keresetű háztartások is igyekeznek visszafogni költéseiket, és későbbre halasztani nagyobb kiadásaikat. Ráadásul még mindig nem vagyunk túl a koronavírus járvány következményein, ami alapvetően határozta meg az utóbbi két és fél évünket. A visszaeső fogyasztás és az energiaköltségek emelkedése már ezekre az ingatag alapokra rakódott rá, és most újabb kihívásokat jelent a kiskereskedelem számára.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?