Nem költenek már erre az élelmiszerre a németek: sokan lemondanak róla

Nem költenek már erre az élelmiszerre a németek: sokan lemondanak róla

agrarszektor.hu
Jelentősen változnak az élelmiszer-fogyasztási szokások Németországban. Ma már a megkérdezett németek fele korlátozza tudatosan húsfogyasztását, és csak minden ötödik német eszik naponta húst.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A Német Szövetségi Élelmezési és Mezőgazdasági Minisztérium (BMEL) 2023-as táplálkozási szokásokra vonatkozó felmérésének eredményeit ismertette a napokban Cem Özdemir mezőgazdasági miniszter - FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. Az eredmények szerint a húskészítmények helyett a növényi eredetű alternatívák napi fogyasztása jelentősen megnőtt. 2015-ben még csak minden harmadik megkérdezett (34%) mondta azt, hogy minden nap eszik húst - jelenleg ez minden ötödik (20%) németre igaz. A megkérdezettek csaknem fele (46%) tudatosan korlátozza a húsfogyasztást, és nagy az igény az átláthatóságra is, például az összetevők és az eredet megjelölésével kapcsolatosan. Özdemir kifejtette:

A táplálkozási szokásokról szóló felmérés világossá teszi, hogy melyek a legfontosabb tényezők a németek számára, amikor az étkezésről van szó. Természetesen jó ízűnek kell lennie az ételnek, de a fenntarthatóság témája egyre több fogyasztó számára lényeges: tudni akarják, hogy milyen összetevők vannak az élelmiszerben, és hogy azt környezet- és éghajlatbarát módon állították-e elő. A lakosság egyre ritkábban fogyaszt húst, és ez nem csak a fiatalabbak körében igaz. A gyártók és a kiskereskedők számára a növényi alapú táplálkozás már régóta milliárdos piaccá vált, ahogy azt a világ legnagyobb élelmiszeripari szakvására, az Anuga most ismét megmutatta Kölnben. Németországban az étkezési kultúra rohamosan fejlődik, de nem szabad kultúrharcot csinálni belőle.

A megkérdezettek egyértelmű véleményt fejtettek ki az állatjóléttel kapcsolatos hozzáállásukban: a túlnyomó többség azt szeretné, ha a politikusok a kíméletes állattartást támogatnák (91%). A felmérés a helyi mezőgazdasági termékek megbecsülését is dokumentálja, mivel a megkérdezettek mintegy négyötöde (78-88%) fontosnak vagy nagyon fontosnak tartja, hogy a tojás, a kenyér, a gyümölcs, a zöldség, a hús és a kolbász az adott régióból származzon.

A BMEL célja, hogy a jó és egészséges táplálkozást minden ember számára lehetővé tegye - jövedelemtől, képzettségtől és származástól függetlenül. Ehhez a miniszter fontos eszköznek tekinti a szövetségi kormány új táplálkozási stratégiáját, amelyet az év végéig el kell fogadni. A legfőbb cél, hogy a bölcsődékben, iskolákban és étkezdékben változatosabb ételeket, valamint a szupermarketekben nagyobb választékot biztosítsanak egészséges és fenntartható élelmiszerekből. Cem Özdemir szerint az emberek jó, egészséges és fenntartható étrendet szeretnének. Az, hogy mi kerül a tányérunkra, egy nagyon személyes döntés, és az is marad. A táplálkozási stratégia pedig segít majd abban, hogy az embereknek valódi választási lehetőségük legyen az étkezési döntéseiket illetően.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?