Itt a nagy növényvédőszer-gyártó cég új dobása: ilyet meg kevesen láttak azelőtt

Itt a nagy növényvédőszer-gyártó cég új dobása: ilyet meg kevesen láttak azelőtt

agrarszektor.hu
"Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon" címmel indított idén nyáron figyelemfelhívó kampányt a BASF Magyarország, amelyet most egy különleges helyszínen - egy pékségben - megrendezett sajtótájékoztató keretein belül mutattak be az újságíróknak - tudhattuk meg a vállalat közleményéből.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A sajtótájékoztató elején Hajnal Gábor, a BASF Hungária Kft. marketing vezetőjének köszöntőjét követően Korda Gabriella, a vállalat marketing-kampánymenedzsment csoportvezetője tartott rövid prezentációt, amely során ismertette a kampány hátterét és célkitűzéseit. Utána egy kerekasztal beszélgetés következett, amely moderátorának az ismert újságíró-youtubert, Winkler Róbertet kérték fel, aki Benkő Andrással, a vállalat termékmenedzserével és Polgárné Balogh Eszter agrármérnök-mérnöktanárral beszélgetett a kampányról.

Winkler kérdésére Benkő András elmondta, hogy a "Szerintünk a mezőgazdaság a legfontosabb hivatás a világon" a BASF nemzetközi Biggest Job on Earth kampányának a hazai adaptációja. Az eredeti kampánnyal ellentétben - amely a mezőgazdaság előtt álló kihívásokra hívja fel a figyelmet - a magyar kezdeményezés inkább a jelenre koncentrál. A magyar gazdáknak ugyanis jelenleg rengeteg kihívással kell megküzdeniük: kiszámíthatatlan időjárási körülmények között kell gazdálkodniuk, amelyek nap mint nap újabb kihívások elé állítják őket. Eközben egyre szigorodó előírásoknak, szabályozásoknak kell megfelelniük, évről évre fejleszteniük kell a termesztéstechnológiájukat, hogy a fokozódó kihívásokkal meg tudjanak birkózni. Ehhez folyamatosan képezniük kell önmagukat, hogy a rohamosan fejlődő műszaki, agronómiai és növényvédelmi megoldásokat alkalmazni tudják. E mellett pedig sajnos sokszor érzik úgy, hogy a társadalom nem becsüli meg a munkájukat.

A vállalatnál ez utóbbi miatt gondolták úgy, hogy a magyar társadalmat egy kampánnyal kell érzékenyíteni, közelebb hozva az átlagembereket a mezőgazdaságban dolgozókhoz, és megmutatni, hogy valójában mennyi munka és energiabefektetés szükséges ahhoz, hogy az élelmiszer végül a boltok polcaira kerülhessen. Ezt egy olyan újítással szeretnék elérni, amely a nemzetközi kampányban egyáltalán nem volt jelen: a BASF jelenleg a gyerekekhez szeretne szólni, akiket egy különleges, frissen kifejlesztett programmal az általános iskolai oktatás keretein belül szeretnének elérni. Ennek a programnak a "Földigilisztától a műholdig, avagy a korszerű növénytermesztés" címet adták.

A program fejlesztői közé tartozó Polgárné Balogh Eszter elmondta, a hatalmas mennyiségű információt játékos módon adják át a gyerekeknek, akik a kenyér útján keresztül ismerhetik meg a legfontosabb mezőgazdasági folyamatokat - a sajtótájékoztató helyszínének kiválasztásakor ezért is esett a választás egy pékségre, hiszen ez ennek az útnak az utolsó állomása.

A tanárnő hozzátette, hogy a gyermekeket oktató tanároknak egy akkreditált képzéssel készültek, amely egy három egységből álló tananyagot foglal magában. Nekik ennek keretein belül háromnapos online kurzusokat is tartottak - amelyek végén vizsgát kellett tenniük - ez után vált számukra elérhetővé a gyereknek szóló 9 óraterv színes ppt-kkel és Wordwall-os játékokkal. Az akkreditált képzéssel azt szerették volna biztosítani, hogy a tanulóknak a témához valóban értő szakemberek adják majd át a tudást a tanórákon. Ráadásul egy bónusz meglepetéssel is készültek: jövőre a BASF egy tanulmányi versenyt is rendez az osztályok között, amely után a győztesek ellátogathatnak egy igazi gazdaságba, és saját szemükkel láthatják azokat a dolgokat, amikről év közben tanultak.

A beszélgetés végén Benkő András elmondta, hogy a kampány folytatásaként a jövőben az idősebb, pályaválasztás előtt álló korosztályhoz is szeretnének majd szólni. Itt azonban már az lenne a céljuk, hogy a mezőgazdaságot vonzó karrierlehetőségként mutathassák be.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 25. 11:13