Óriási segítséget kap rengeteg magyar élelmiszeripari cég

Óriási segítséget kap rengeteg magyar élelmiszeripari cég

agrarszektor.hu
Már 200-250 érdemi exportra képes magyar élelmiszeripari cég található az Agrármarketing Centrum (AMC) által létrehozott "Hungarian Food Business" elnevezésű programban - hangzott el az AMC zártkörű sajtóreggelijén Budapesten. Egy olyan angol nyelvű, digitális platformról van szó, ahol a hazai vállalkozások az élelmiszerkínálatukat, illetve a termékeiket tudják reprezentálni a külföldi piacok felé. A fókusz a nemzetközi beszerzőknek a rendszerbe történő aktiválása, így, ha egy hazai élelmiszeripar cég belép a programra, tud kontaktálni a számára fontos beszerzőkkel.

HOLNAP JÖN AZ AGROFUTURE 2024 KONFERENCIA 

Fenntarthatóság és innováció az agráriumban

Az AgroFuture 2024 konferencián előad Feldman Zsolt, Hadászi László, Nemes Imre, Petri Bernadett és Vajda Péter is! Még nem késő regisztrálni!

Az AMC egyik feladata a belföldi agrárpromóció, azaz a belföldi paicon a magyar termékek pozíciójának a javítása. Az elmúlt 3 év nagyban átalakította a lehetőségeinket, el kellett tolódnunk az online világ irányába. Az elmúlt időszak gazdasági hatásai rávilágítottak arra, hogy az exportpiacokkal, tehát a külfölddel sokkal markánsabban kell foglalkoznunk. Ezért is jött létre a Hungarian Food Business program, amivel a magyar cégek könnyebb eljutását segítjük a külföldi piacok felé

- mondta el Ondré Péter az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója. 

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese beszélt arról, hogy idén is lesznek belföldi kampányai az AMC-nek, a sertés-, baromfi- és gyümölcságazat támogatására mindenképpen. Kiemelte, nagy hangsúlyt fektetnek a külföldi piacokra is, ezért létrehoztak egy olyan új eszközt, amely garantálja azt, hogy ne veszítsük el a kapcsolatot külfölddel. 

A Hungarian Food Business program egy digitális, mindig valós idejű platformot, katalógus jelent. Jelenleg már 200-250 érdemi exportra képes magyar élelmiszeripari gyártó található meg itt, ezzel a programmal tudjuk a hazai élelmiszerkínálatot reprezentálni külföld felé. Úgy látom, további 40-50 cégnek lehet még helye a katalógusban. Ki kell azonban emelni, hogy a kisebb cégekhez máshogy kell nyúlni, sokszor inkubálni kell őket

- közölte az ügyvezető-helyettes. Hozzátette, az AMC fókusza a nemzetközi beszerzőknek a rendszerbe történő aktiválása, a lényeg nem a mennyiségi, hanem a minőségi szemlélet, vagyis a minőségi beszerzők biztosítása a magyar cégek számára. Ha egy hazai élelmiszeripar cég belép tehát a programba, tud kontaktálni a számára fontos beszerzőkkel a Hungarian Food Business katalógus segítségével. 

2022 utolsó negyedévében elindítottuk a személyes kiutazással járó delegációt, ahol különböző országokban, különböző kiállításokon veszünk részt. Egy ilyen utazás során 5-15 céget tudunk delegálni ezekre az eseményekre. Az első nap egy piaci ismereti nap, majd 4-5 üzletlánc megtekintése történik, ahol a magyar cégek elemezni tudják a versenytársaikat. A második napon történik általában a B2B. Ezeken a külföldi rendezvényeken nemcsak a direkt üzletkötés a lényeg, hanem az is, hogy ott legyél, megjelenj, benne legyél a napi körforgásban, így lehet benne lenni a köztudatban

- tájékoztatott Giczi Gergely. Elmondta, érdemes a népesedési folyamatokra odafigyelni, illetve a vásárlóerő változására. Az élelmiszer általában nyugatról keletre mozog, a magyar exportpotenciál megvan, elsősorban Ázsiában és a Közel-Keleten, de Afrikában és Észak-Amerikában is van keresnivalója a magyar élelmiszertermékeknek. 

Címlapkép forrása: MTI/Bruzák Noémi

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. május 28. 06:03