Így isznak alkoholt a magyarok: érdekes adatok érkeztek

Így isznak alkoholt a magyarok: érdekes adatok érkeztek

MTI
Átlagosan több mint két italt fogyasztanak a magyarok egy alkalommal, és a 18-49 éves magyarországi alkoholfogyasztók több mint fele legalább havi rendszerességgel fogyaszt alkoholt a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács (MSZSZT) megbízásából készült friss, online reprezentatív kutatás szerint.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Csoportos kedvezmények már 2 főtől: 2 fő jelnetkezése esetén, 10%, 3 fő estén 15%, 4 vagy több fő jelentkezése esetén 20% kedvezmény! A kistermelők és fiatal gazdák pedig most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A magyar lakosság alkoholfogyasztási szokásairól készített, MTI-nek küldött kutatás eredményei alapján egy alkalommal átlagosan 2,4 italt fogyasztanak a magyarok. Bár ez a mennyiség mérsékeltnek tekinthető, az egyéni tényezők - például a testtömeg, a nem és az érzékenység - jelentősen befolyásolhatják az alkohol hatását. A kutatás arra is rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra: akik gyakrabban élnek ezzel a szokással, jellemzően nagyobb mennyiséget is isznak egy-egy alkalommal.

A kutatás szerint a legnépszerűbb ital a bor, a válaszolók több mint fele ezt jelölte első helyen, amit a sör, és azonos arányban a röviditalok és koktélok követnek. A férfiak inkább a sört és rövidet, míg a nők inkább a koktélokat kedvelik, utóbbi pedig főleg a 18-29 évesek körében a legnépszerűbb, míg az idősebbek inkább boroznak. A válaszadók közel 90 százaléka társaságban, és közülük is 60 százalék szintén közösségben, de otthon iszik; főleg a fiatalabbakra jellemző inkább, hogy az italozáshoz más helyszínt választanak.

A fogyasztók egyre gyakrabban keresik az alkoholmentes vagy alacsony alkoholtartalmú alternatívákat, különösen szórakozóhelyeken és vendéglátóhelyeken - közölték. Az MSZSZT évek óta kiemelten foglalkozik a fiatalok alkoholfogyasztási szokásaival, a kutatás eredményeire alapozva pedig ötödik alkalommal indít országos szemléletformáló kampányt, melynek célja a tudatos és felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése. 

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. november 17. 13:26