A Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) adatai szerint 2025 első félévében a holland szupermarketekben az élelmiszer-kiadások 3,5%-át (820 millió eurót) tették ki a “bio” címkével ellátott termékek. A BioMarktMeter, a Monitor Duurzaam Voedsel, valamint a Wageningen Social & Economic Research (WSER) együttműködésével készült felmérés szerint a 2018-2024 közötti időszakban ez az arány átlagosan 3% volt, és 2024 első félévében is csak 3,2% volt még az értékesített biotermékek aránya a teljes forgalomból. Örvendetes, hogy az egyes szűkebb termékkategóriák tekintetében a legnagyobb növekedést az ökológiai termesztésű burgonya, zöldség és gyümölcs értékesítése mutatta, ahol a biotermékek részaránya 4,7%-ról 5,5%-ra emelkedett.
Az abszolút kategóriagyőztes a tojás: itt 2025 első félévében a teljes értékesítésből 17,3% volt bio, a második helyen a kávé és a tea áll 6,5 %-kal, de a harmadik helyen már a burgonya, a gyümölcs és a zöldség következik. Az italok részesedése a legkisebb az ökológiai termékek értékesítésében (1,6 %).
A biotermékek forgalmának növekedése Hollandiában általános trend: 2024 első félévéhez képest az ökológiai termékek értékesítésének aránya szinte minden termékkategóriában magasabb volt, egyedül a tartós termékek esetében volt valamivel alacsonyabb.