AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
Örvendetes módon az uborka fogyasztása világszerte egyre nő, és ezzel párhuzamosan megkezdődött a termék diverzifikációja is - írja a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. Jó példa erre az Enza Zaden által forgalmazott EasyQ miniuborka, mely 80-150 gramm közötti méretével ideális kisebb családok vagy akár egyszemélyes háztartások számára is. Ennek az uborkafélének az ötlete az Egyesült Államokban született 5-6 évvel ezelőtt, és azóta Európában is egyre többet adnak el belőle. Kezdetben az értékesítés bővülését elsősorban a közel-keleti fogyasztók fűtötték, de az egyre növekvő igények miatt az utóbbi két évben az európai termelés is felfutott, a termék már gyakran jelenik meg az európai szupermarketek polcain. A 2019/2020-as szezonban a miniuborka értékesített mennyisége 27%-kal, euróban kifejezett forgalma pedig 34%-kal nőtt Németországban. Jelenleg intenzív reklámkampány folyik az Egyesült Királyságban, ahol a termék ideális kiegészítője lehet a kisebb szendvicseknek (sok szupermarket árul Angliában szeletelt, fóliába csomagolt hagyományos kígyóuborkát, de a fogyasztók egyre kevésbé keresik a műanyag csomagolású termékeket, ami előnyös lehet az EasyQ piaci térnyerése szempontjából).
A miniuborkák legjelentősebb európai termesztője az Almeriában működő Ecoinver, mely a teljes európai termelés 40%-át adja, és tavaly MiniGu néven saját márkával léptek piacra. Ismael Segura, az Ecoinver vezérigazgatója szerint kezdetben nehéz volt bevezetni a piacra ezt a terméket, és eleinte nem is vontak be nagyobb kiskereskedelmi láncokat, lépésről-lépésre haladtak, de a forgalom fokozatosan nőtt, és négy év alatt már eljutottak odáig, hogy lassan az európai termelés felét ők adják. Segura szerint a miniuborkát termesztő gazdák elégedettek, mivel a nagy mennyiségben előállított kígyóuborkával szemben ennél a terméknél nincsenek nagy áringadozások. Ezért is döntöttek idén a MiniGu márka bevezetése mellett, és hamarosan az organikus, azaz a bio változat is kapható lesz.