AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A június elsejétől hatályos rendelet értelmében az elsődleges összetevő származását kötelezően fel kell tüntetniük a gyártóknak. Így ezentúl a tudatos fogyasztók megalapozottabb döntéseket hozhatnak a vásárláskor. Különösen fontos a jelölés, ha a címke egésze egyébként más származási helyet sugall, mint ahonnan a termék fő összetevője egyébként származik. Ugyanez az előírás vonatkozik arra az esetre is, amikor nem írásos formában adják meg az élelmiszer eredetének helyét, hanem például egy szimbólumot vagy ábrát használnak erre a célra.
A csomagoláson továbbra is szerepelhet az EU vagy EU-n kívüli megnevezés, de megtévesztésre alkalmas esetekben a fő alkotóelem származási országát, régióját, térségét is egyértelműen, tényszerűen kell jelölni rajta. Egy könnyítést is tartalmaz a szabályozás: a gyártó eltekinthet a fő összetevő származási helyének konkrét megnevezésétől, de ha ez más, mint a gyártás helye, akkor legalább azt a tényt jeleznie kell a csomagoláson, hogy a termék fő alapanyaga nem az élelmiszer eredetének helyéről származik.
Bár a rendelkezés már hatályos, a kötelezettség csak 2020 április elsejétől lép hatályba, ekkortól kezdve ezen szabályokat figyelembe véve dobhatják piacra termékeiket az élelmiszer-feldolgozók. A jelölésnek könnyen láthatónak, jól olvashatónak és adott esetben letörölhetetlennek kell lennie. A jelölés betűméretét - a csomagolás méretétől függően - szintén meghatározták, az információnak pedig ugyanabban a látómezőben kell lennie, ahol az áru származási helyét jelöli a gyártó.