Változó trendek: egyre többet költenek a vásárlók a termelői piacokon

Változó trendek: egyre többet költenek a vásárlók a termelői piacokon

agrarszektor.hu
Noha a helyben termelt gyümölcsök és zöldségek fogyasztása az elmúlt években növekedett, van egy másik tendencia, amely egy kicsit csendesebben, de szépen növekszik. Ez pedig a szezonális termékeké. A 210 Analytics elemzése szerint az idényjellegű termékek ugyanolyan népszerűek, mint a helyi termékek. Ezen termékek népszerűsége összekapcsolódik a fogyasztók egészséges és fenntartható ételek iránti vágyával.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Ugyanolyan népszerűek az idényjellegű termékek, mint a helyiek. A 210 Analytics nevű cég, elemzése során arra jutott, hogy az idényjellegű és a helyi termékek népszerűsége összekapcsolódik a fogyasztók egészséges és fenntartható élelmiszerek iránti igényével, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán.

A "helyi" meghatározása

Míg a fogyasztók vonzzák a helyi és az idényjellemű termékeket, a kiskereskedők számára fontos, hogy nyitott kommunikációt folytassanak arról, hogy ezek a szavak valójában mit jelentenek. Látszik, hogy az ügyfelek olyan termékeket akarnak, amelyeket a lehető legközelebb állítanak elő. Annak érdekében, hogy sikeresen értékesítsék a "helyi termékeket", világossá kell tenni az üzletláncokban is, hogy mit jelent például a "helyi" termék fogalma. Egyre fontosabb a használata, de nem mindegy, hogy a származást kontinens, ország, vagy kistérségi szinten határozzák meg.

A 210 Analytics elemzője hozzátette, hogy a helyi és az idényjellegű termékek vonzereje mögött van egy érzelmi lendület. Ezeknek az érzelmi mozgatórugóknak a felhasználása és a termékek bemutatásában való utalásuk fontos az értékesítés növelése szempontjából.

A termelői piacok

Számszerűsíthetően sokat költenek a fogyasztók piacokon, vagy egyéb termelői csatornákon vásárolva, úgy mint közvetlenül a termelőtől, vagy akár útszéli árusító helyeken. Ezeknek a helyeknek a népszerűsége kapcsolódik a helyi termékek iránti kereslethez, mivel ezeken a piacokon és standokon jellemzően olyan termékeket árusítanak, amelyeket valóban ott helyben termesztettek.

Ma már a kereskedelmi egységek is gondolkodnak azon, mi ezeknek a helyeknek a tényleges varázsa, és hogyan tudnák ezt akár üzleten belül megteremteni, amolyan vevő-csalogatóként. Úgy vélik, a piaci elemek áruházakba történő behozatala leginkább a csomagolásokban mutatkozhat meg, természetes, piaci érzetet keltve a fogyasztóban.

A csomagolás átláthatósága

A kutatás arra is rávilágított, hogy a fogyasztók 3 csoportját figyelhetjük meg a csomagolásokra adott reakciók során: egyharmaduk a funkcionalitást találja a legfontosabbnak, további 1/3 a csomagolás környezetre gyakorolt hatását tekinti elsődlegesnek, és az utolsó harmad ezt ötvözve, a funkcionális és egyben környezetbarát csomagolást részesíti előnyben

Az emberek tehát funkcionális és fenntartható csomagolást akarnak, de talán ennél is fontosabb, hogy a válaszadók 66%-a mondta, hogy hajlandó többet fizetni a környezetbarát csomagolásért - mindaddig, amíg megértik, miért járul hozzá a vásárlás a környezethez. Ez azt is jelenti, hogy nagyobb átláthatóságra van szükség ahhoz, hogy a termék csomagolása hogyan befolyásolja, vagy nem befolyásolja a környezetet annak érdekében, hogy fogyasztói szinten sikeres legyen.

Az organikus vásárlások kiegyenlítettek

A bio kategória, azaz az ökológiai gazdálkodásból származó termékek piaca hatalmasat növekedett az elmúlt időkben, de ez a növekedés mára már gyengült. A tanulmány szerint a bióra, mint egészséges és fenntartható termékre tekintenek a fogyasztók. Az is jól látszik, hogy azok a vásárlók, akik a bio termékek mellett döntöttek, ma már növelik a vásárlási volumenüket, így van még potenciál ennek a kategóriának a növelésére is, főleg, ha új vásárlók is belépnek, amire a tanulmány szerint érdemes építeni.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. április 24. 05:58