Jön a magyar agrárium kihagyhatatlan toprendezvénye, az Agrárszektor Konferencia | 2023. november 29-30., Siófok
A rendezvény az éves agráresemények összegzése és értékelése mellett hosszabb távú jövőképet is felvázól a résztvevők számára a megalapozott fejlesztési és beruházási döntésekhez. A konferencián a hazai államigazgatási, banki, vállalati és érdekképviseleti szféra csúcsvezetői nyújtanak első kézből származó, releváns információkat, amelyek az agrárgazdaság valamennyi szereplője – a termelők, az élelmiszergyártók és a kereskedők – számára egyaránt hasznos tájékoztatásul szolgálhatnak.
SZAKTANÁCSADÓK FIGYELEM! - NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA ÁLTAL AJÁNLOTT RENDEZVÉNY! 4-4 pont kapható az eseményen való részvételért. (A kredit pont érvényesítéséhez mindkét nap külön regisztráció szükséges a helyszínen!)
Az emberek szeretik a versengést. Amióta géperejű járművek léteznek, azok minden fajtájával megpróbáltak már gyorsan menni, így a munkagépek, traktorok sem maradhatta ki ebből a sorból. Traktorokkal leggyakrabban a Tractor Pulling, azaz traktorhúzó versenyeken lehet találkozni, ahol egy földgyalut kell a lehető legrövidebb idő alatt megadott távolságra - vagy azon belül minél messzebb -elvontatni. Létezik azonban egy egészen másfajta traktor sport is, amit ezen a hétvégén - 2013. szeptember 21-22-én a tököli repülőtéren.
A JCB elkészítette egyik markológépe, homlokrakodója nem kevesebb, mint 1000 lóerős változatát, ami a 402 méteres távot kb. 14-15 másodperc alatt futja. A V8-as motorral hajtott szerkezet igazi kuriózum, elől-hátul egy-egy markolókanál is helyet kapott rajta. Ha nem egészen közelről, hanem 5-10 m-ről néz rá az ember, egy teljesen hétköznapi munkagépnek tűnik.
Csak közelebb kerülve tűnnek fel az apró részletek, amik a különleges felhasználási mód miatt mások, mint a valódi munkagépeken. A fülkébe kagylóülést, bukócsövet és négypontos biztonsági övet szereltek, ugyanis a biztonság a legfontosabb.
A vezető "munkahelye" előtt, az eredeti helyére került a kompresszoros V8-as erőforrás, mely kipufogói látványos lángcsóvákat vetnek. Mivel az első kerék nem mindig ér a talajhoz, ezért a gumijainak sem kell különösen erősnek lenniük, normál személyautó abroncsok kerültek a felnikre.
Hátul traktorgumi, még hátrébb - a hanyatt billenést megakadályozandó - két utánfutó kerék gondoskodik a stabilitásról.
Az 1000 lóerős JCB szombaton és vasárnap a tököli repülőtéren rendeltetésszerű használat - gyorsulás, hátsókerekezés, stb. - közben is megtekinthető.