Imádják az oroszok és a kínaiak a magyar almát

agrarszektor.hu
Az egymillió tonnát is elérheti az idei gyümölcstermés Magyarországon - mondta Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke az MTI-nek szerdán.

Legyen Ön is Extra Early Bird | Agrárszektor 2025 konferencia

Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, az év egyik legrangosabb agrárszakmai eseményére.

A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

Hozzátette: a mennyiség a szokásos 800 ezer tonnát 200-250 ezer tonnával is meghaladhatja. Ennek oka az enyhe téli időjárás, valamint az, hogy a gazdálkodók megfogadták a szakmaközi szervezet tanácsát és időben, megfelelő módon védekeztek a nagyobb számban jelentkező kártevők ellen.

A gyümölcsök közül almából számítanak a szakemberek a legjelentősebb termésre, mintegy 780-800 ezer tonnára. Ez mintegy 150-200 ezer tonnával haladja meg a szokásos mértéket. Az elnök elmondta, az alma nagyobb mennyisége indokolja, hogy a szakmaközi szervezet a szokásosnál is nagyobb figyelmet fordítson piaci pozícióinak megerősítésére. A FruitVeB és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szakemberei egyeztetnek a napokban az intenzív piacépítés érdekében.

Mártonffy Béla úgy véli, itt az ideje az elmúlt években elmaradt exportpiac-építés megkezdésének is. Hozzátette: az orosz piacon is jelentős mennyiségű jó minőségű magyar almát lehetne értékesíteni, amennyiben az eladásokat marketinggel is segítenék. A FruitVeB elnöke szerint az orosz piachoz hasonló jó piaci lehetőségei vannak még a magyar zöldség és gyümölcs értékesítésének Kínában és az arab országokban is. Ehhez azonban meg kell teremteni a megfelelő feltételeket - hívta fel a figyelmet a FruitVeB elnöke: így a belföldi raktárkapacitás korszerűsítése és növelése, továbbá a belföldi eladások növelésének ösztönzése mellett az exportmarketing kiszélesítését.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
EZT OLVASTAD MÁR?