Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!
A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A rendezvényre idén először konferencia előesttel is készülünk!
Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!
A marokkói paradicsom fő célpiaca Franciaország, a teljes mennyiség több, mint fele (51%) ide érkezik, de az Egyesült Királyság (19%), Hollandia (11%) és Spanyolország (7%) is meghatározó partnerek. Németország (3%), Portugália (2%) ebből a szempontból kisebb piacoknak tekinthetők, de megjegyzendő, hogy folyamatosan bővítik kereskedelmi csatornáikat, és immár 44 országba szállítanak paradicsomot (hat évvel ezelőtt még csak 24 ország vásárolt marokkói terméket). A fő piac egyértelműen az Európai Unió, 2023 első negyedévében az Unió tagállamaiban értékesített összes paradicsom egyharmada Marokkóból származott - írja a FruitVeB.
Számunkra fontos lehet, hogy a marokkói paradicsom a közelmúltban már megjelent Ausztria és Csehország piacain is, ráadásul az ide szállított mennyiség dinamikusan nő: Ausztriába már 2000 tonnát, a cseh piacra pedig 2350 tonnát szállítottak úgy, hogy két éve még szinte egyáltalán nem voltak jelen ezekben az országokban. A korábban jelentős orosz piacot 2021 óta gyakorlatilag teljesen leépítették, már egyáltalán nem szállítanak a Nagy Medvének.