Legyen Ön is Extra Early Bird | Agrárszektor 2025 konferencia
Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, az év egyik legrangosabb agrárszakmai eseményére.
A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.
A kínai állami COFCO kereskedelmi vállalat mintegy 50 ezer tonna új termésű ausztrál repcét vásárolt, közölték kereskedők a Reutersnek. A beszerzés néhány nappal azután történt, hogy Peking ideiglenes vámokat vetett ki a legnagyobb beszállítóra, Kanadára. Ez az első alkalom, hogy Kína Ausztráliából importál repcét 2020 óta, amikor a világ második legnagyobb repceexportőrét kizárták a kínai piacról, főként növény-egészségügyi korlátozások miatt, amelyek a gombás növénybetegségek terjedésének megakadályozását célozták.
A COFCO november-decemberi szállításra vásárolta a rakományt, és további üzletekről tárgyal. A vételi ár tonnánként 600 dollár alatt van, beleértve a szállítási költségeket is.
A Reuters júliusban arról számolt be, hogy Canberra közel áll egy megállapodáshoz Pekinggel, amely lehetővé tenné öt kísérleti repcerakomány szállítását Kínába. Nem világos, hogy a COFCO jelenlegi vásárlása része-e ennek a kísérleti megállapodásnak.
Egy rakomány már megkötött üzlet, és arról beszélnek, hogy többet is vesznek majd. Hamarosan több üzlet is lesz
- mondta az egyik szingapúri kereskedő. Kína a világ legnagyobb repceimportőreként az elmúlt években szinte az összes repcét Kanadából szerezte be. Peking múlt heti döntése azonban, amellyel 75,8%-os ideiglenes vámot vetett ki, várhatóan elvágja a kanadai repcét az ázsiai piactól.
Az ár nagyon jó, ha a kínai repce feldolgozási haszonkulcsot nézzük
- mondta a második szingapúri kereskedő, hozzátéve, hogy a Kínába szállítandó repce Ausztrália új terméséből származik, amelyet a következő hónapokban takarítanak be. A rakomány genetikailag módosított szervezeteket (GMO) tartalmaz, amelyekhez Kínában különleges engedélyek szükségesek. A GMO-jóváhagyás megszerzése volt az utolsó akadály, mielőtt Kína beleegyezett volna az ausztrál repcerakományok importjába.