AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
A paradicsom mindig is előkelő helyen állt az európai fogyasztók életében, és mintha még növelné is előnyét a többi zöldségféléhez képest. A termékért kiadott összeg egyre csak nő, és ennek hátterében az ami-informiert.de szerint az áll, hogy egyre inkább szegmentálódik a kínálata. A prémium termékek aránya ráadásul gyorsabban növekszik, mint a standard paradicsomé. Ez általában a koktélparadicsomok körének bővülését jelenti, ahol egységnyi tömegre magasabb árat kérhet el a termelő, illetve kereskedő.
Mint arról az agrárszektor.hu már írt, a koktélparadicsomot eleve drágább előállítani, mivel több kézimunkát igényel a szedése, szortírozása. Ugyanakkor a kisebb térfogatban jellemzően több beltartalom (szárazanyag, íz) koncentrálódik, több szuperédes fajtát is találunk ebben a termékkörben. Az apró termések árát kisebb, exkluzívabb kiszereléssel jelentősen növelni lehet.
Az egyes európai államokban eltérő mértékben bővül a paradicsom kínálata, amit természetesen nemcsak a hazai termelés növekedése, hanem az import fokozódása is befolyásol. A zöldségfélék közül az egyik legnagyobb mennyiségben utaztatott termék a paradicsom, a legtöbb tagállam életében az első helyet foglalja el az export- vagy importlistán.
Az alábbi táblázatban feltűnhet, hogy Közép-Európában lendületesebben növekszik a termelése, mint Dél-Európában, ahol már az extrém hőség akadályozza a további fejlődést. A legnagyobb mértékben a lengyelek, a németek és az osztrákok kibocsátása nőtt. A lengyelek éves szinten 5,6 százalékkal tudják növelni a paradicsom előállítását, amiben az alacsonyabb bázis is közrejátszik.