A japán piacért meg kell küzdeni

agrarszektor.hu
Japán 2018-ban a 8. legjelentősebb, EU-n kívüli kereskedelmi partnerünk volt, ezért kiemelten fontos számunkra az ottani piaci jelenlét. A világ egyik legnagyobb és legrangosabb Élelmiszeri és Ital Szakkiállítása a Foodex Japan, amelyen immár 12. alkalommal szervezett közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A 2019. március 5-8. között zajló, kizárólag szakmai látogatóknak szóló eseményen 14 magyar kiállító mutatkozik be, akik az ázsiai piacon népszerű és jól eladható termékekkel - liba- és kacsahús, likőrök, mézek, borkülönlegességek, fagyasztott élelmiszerek - várják az érdeklődőket. A tokiói seregszemle az ázsiai térség egyik legnagyobb élelmiszerágazati eseménye, amelyen 2018-ban 83 országból közel 3500 kiállító mutatta be termékeit a mintegy 73 ezer látogatónak.


Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a megjelenésről elmondta: "Magyarország 2017 óta (amikor Japán volt az OMÉK díszvendége), 2 milliárd eurót is meghaladó kereskedelmi forgalmat bonyolított le Japánnal, amelynek növekedése prognosztizálható. Közép-Európából Magyarország exportál a legtöbbet a kelet-ázsiai országba, mára a Japánba exportáló magyar cégek száma közel 500-ra tehető. A Központi Statisztikai Hivatal által közölt adatok alapján a szigetország a 30 legjelentősebb export célországunk között szerepel 2010 óta.

Az Európai Unió országain kívüli külkereskedelmi partnerek között pedig a termékforgalom alapján 190 milliárd forinttal Japán 2018-ban a 8. legjelentősebb partnerünk volt.

Mivel Japánban a sertéshús fogyasztás mértéke fokozatosan növekedő tendenciát mutat, az afrikai sertéspestis miatti embargó feloldása jelentős lökést adna a magyar exportnak. Hasonlóan komoly előnyt jelenthet a magyar exportőrök számára a decemberben ratifikált EU-Japán gazdasági partnerségi megállapodás, amely csaknem 640 millió embert magában foglaló, nyitott kereskedelmi övezetet hoz létre, miközben felszámolja a kétoldalú árukereskedelemre kivetett vámokat és megnyitja a szolgáltatások, közbeszerzések piacát, a közös szabályrendszer és szabványok létrehozásával egyetemben."

EZ IS ÉRDEKELHET
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?