Újabb sarc: az ökoadókat fejlesztené a kormány

agrarszektor.hu
Az úgynevezett ökoadók fejlesztését tűzi ki célul az a héten közzétett háttéranyag is, amelyet a Nemzetgazdasági Minisztériumban (NGM) készítettek, és amely szerint a munkát terhelő adók mérséklése, valamint a zöldadók növelése lehet a jövőbeli adómódosítások egyik fő iránya - írja a Világgazdaság.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Magyarországon a bruttó hazai termék (GDP) 2,7 százalékára rúgott 2008-ban a zöldadók (mögött egyebek mellett a környezetvédelmi termékdíj, a környezetterhelési díj és a különböző energiaadók) súlya, ez nagyjából megfelel az unió 2,6 százalékos átlagának, és jócskán felette van a visegrádi országokban tapasztalható mértéknek. Másképpen fest a kép, ha a magyar adatot az 5,7 százalékos dán vagy a 3,9 százalékos holland mutatóhoz mérjük.

Dániában nagyjából egyenletesen oszlik meg az energiaiparra, a közlekedésre és a tényleges környezetszennyezésre rakódó adóteher. Ehhez képest hazánkban a zöldadóbevételek nagy része az energiaellátás prés alá helyezéséből származik. Ötmilliárd forintos nettó árbevételig 0,3, e felett pedig 1,05 százalékos különadó terheli tavaly óta e vállalkozásokat, a költségvetésbe ebből 70 milliárd forint folyhat be.

Idén azonban a környezetterhelési díjnál, és a környezetet károsító anyagok felhasználása után fizetendő környezetvédelmi termékdíjnál számítani lehet az ellenőrzés szigorodására.

A lap információi szerint kormány elé is kerültek olyan javaslatok, amelyek a közlekedési ágazatot illetnék további terhekkel: míg az úgynevezett dugódíj kapcsán egyelőre nincs egyetértés, jó esély van a használatarányos elektronikus útdíj fokozatos bevezetésére.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?