Emeli a magyar beszállítói arányt a Lidl

agrarszektor.hu
A Lidl a jelenlegi 54 százalékról 60 százalékra kívánja emelni a magyar beszállítói arányt 2014 végére a magyar beszállítókért program keretében - mondta a Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke a keddi tájékoztatón.

A Lidl 157 magyarországi áruházának tavalyi forgalma 186 milliárd forint volt, ebből közel 100 milliárdot, 54 százalékot jelentett a magyar beszállítóktól vásárolt termékek értékesítéséből származó bevétel. A cég jelenlegi termékkínálata 1400 árucikkből áll, ebből 810 féle terméket kínál a 200 magyar beszállító - közölte az igazgatóság elnöke. Hozzátette: a magyar beszállítók termékeit a külföldi Lidl áruházakban is forgalmazzák, 9 országban 106 terméket, amelyek 8,4 milliárd forintos exportvolument jelentenek.

A magyar beszállítói arány növelésénél az ár és a minőség kevésbé jelent korlátot, a felkínált mennyiség gyakrabban - mondta újságírói kérdésre Kovács Gergely beszerzési igazgató. Ennek kapcsán azt is elmondta, hogy amennyiben a magyar beszállítók nem tudnak akkora mennyiséget szállítani, amennyire az ország 157 Lidl áruházában szükség lenne, akkor regionális megjelenés is lehetséges. Egy másik kérdésre, amely a Lidl fejlesztését korlátozó plázastopra vonatkozott, Grósz Jenő azt mondta: a "várólistán lévő 29 projekt sorsában reményeim szerint pozitív fordulat következik be".

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

KWS – tíz éve első a repcetáblákon*, első az innovációban! (x)

Az utóbbi évek különös kihívások elé állították a repce termesztőket. Míg 10 évvel ezelőtt a termésszint növelése állt a középpontban, mára a termésbiztonság, a kockázatok minél jobb kezelése és ezek által a gazdaságos termesztés fenntartása a célkitűzés.

EZT OLVASTAD MÁR?