Jön a magyar agrárium kihagyhatatlan toprendezvénye, az Agrárszektor Konferencia | 2023. november 29-30., Siófok
A rendezvény az éves agráresemények összegzése és értékelése mellett hosszabb távú jövőképet is felvázól a résztvevők számára a megalapozott fejlesztési és beruházási döntésekhez. A konferencián a hazai államigazgatási, banki, vállalati és érdekképviseleti szféra csúcsvezetői nyújtanak első kézből származó, releváns információkat, amelyek az agrárgazdaság valamennyi szereplője – a termelők, az élelmiszergyártók és a kereskedők – számára egyaránt hasznos tájékoztatásul szolgálhatnak.
SZAKTANÁCSADÓK FIGYELEM! - NEMZETI AGRÁRGAZDASÁGI KAMARA ÁLTAL AJÁNLOTT RENDEZVÉNY! 4-4 pont kapható az eseményen való részvételért. (A kredit pont érvényesítéséhez mindkét nap külön regisztráció szükséges a helyszínen!)
A 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.) lehetőséget biztosít arra, hogy a taggyűlés alkalmával elkerüljék az érintkezést, illetve meghatározza a konferencia-közgyűlés feltételeit és lebonyolításának módját is, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán. Az elektronikus hírközlő eszköz közvetítésével tartott taggyűlésen elhangzottakat és a meghozott határozatokat azonban úgy kell rögzíteni, hogy azok utóbb is ellenőrizhetőek legyenek. Ha a taggyűlésen olyan határozatot hoznak, amit a nyilvántartó bírósághoz be kell nyújtani, akkor arról az ügyvezető aláírásával hitelesített jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv formai, tartalmi kellékei és a határozatok nyilvántartási szabályai a Ptk-ban megtalálhatóak, ezek általánosan vonatkoznak mind a személyes, mind az elektronikus hírközlő eszköz közvetítésével történő ülésekre.

A gazdálkodó szervezetek 2018. január 1-je óta kötelesek online intézni ügyeiket, ennek megfelelően a Központi Azonosítási Ügynökön (KAÜ) keresztül történő elektronikus azonosítást követően Cégkapu vagy Hivatali Kapu használatával az Online Beszámoló és űrlapkitöltő Rendszeren (OBR) keresztül teljesíthetik a közzétételi és letétbe helyezési kötelezettségüket.
Legelső lépésként érdemes tehát áttekinteni, hogy a társaság létesítő okirata megengedi-e, illetve meghatározza-e a tagsági jogok ilyen csatornán történő gyakorlásának feltételeit és módját. A beszámoló beküldésével kapcsolatos elektronikus ügyintézésről részletes információt az Igazságügyi Minisztérium honlapján találhatnak.