Magyar cégek törnek be az orosz piacokra?

agrarszektor.hu
Idén 18. alkalommal kerül megrendezésre Moszkvában Oroszország, és egyben Kelet-Európa legnagyobb élelmiszeripari kiállítása (amely így Nyugat-Ázsia szintén egyik, kategóriájában legfontosabb eseménye). A rohamosan fejlődő BRIC országok egyike hatalmas földrajzi kiterjedésével és népességével masszív keresletet generál a világ élelmiszerpiacain. Így a 85 ezer négyzetméteres Prodexpóra a világ minden tájáról - köztük Magyarországról is - érkeznek kiállítók, hogy meghódítsák a gigantikus méretű, és rendkívüli lehetőségekkel kecsegtető orosz piacokat.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A szakkiállítás és vásár február 7-11-ig mintegy 57 ország, több mint 2000 kiállítójának ad teret. A magyar kiállítók a kezdetektől fogva jelen vannak az expón, idén Magyarország mintegy 156 nm-es (az Agrár Marketing Centrum által szervezett) nemzeti standján 13 cég állít ki közösen. Az idei magyar kiállító cégek csaknem fele több mint 10 éve stabil résztvevője a vásárnak, a résztvevők másik felét általában az újonnan csatlakozó, esetleg idővel lemorzsolódó cégek teszik ki. Az orosz piac ugyanis - bármily csábító - sajnos nem egyszerű terep, a világméretű dömping óriási, mindenki igyekszik időben bebiztosítani magát ezen az értékes piacon. 

 

A Prodexpón az idén első alkalommal kiállító Hunland Food Kft. kereskedelmi vezetője, Sohajda Péter úgy véli, hogy a komolyabb növekedést megcélzó cégeknek szinte kötelező kiállítani a vásáron. "Társaságunk fő tevékenysége magyar és közép kelet európai agrártermékek termeltetése és feldolgozása, valamint élelmiszerek export import nagykereskedelme. Kereskedő cég lévén társaságunk mind a nyugat-európai, mind a kelet-közép-európai piacon erős jelenlétet képvisel, azonban a további növekedés érdekében elengedhetetlennek tarjuk a nyitást a keleti, különösen az orosz piac felé. A korábbi években közvetítőkön keresztül értük el Oroszországot, és úgy véljük, hogy a Prodexpo kitűnő kiindulópont a személyes üzleti kapcsolatok kiépítésére, és a kiváló magyar élelmiszerek újabb piacokra való bevezetésére. A jövőben mind értékesítési, mind beszerzési terepként kiemelt figyelmet kívánunk fordítani Oroszországra."

 

Az esemény súlyát jelzi, hogy Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Kardeván Endre élelmiszerbiztonságért felelős államtitkár is ellátogatott a vásárra. A Vidékfejlesztési Minisztérium közlése szerint tárgyalásokat folytattak Anatoljevics Nikolaj Vlaszov helyettes államtitkárral, Oroszország főállatorvosával. A találkozón szó volt az Orosz Föderáció - Oroszország, Fehéroroszország, Kazahsztán - vámuniójáról, az exportálni szándékozó magyar vállalatok tevékenységéről, továbbá a fagyasztott baromfihúsra kiterjesztett orosz tilalomról, valamint a magyar halexportról is. A megbeszélésen a felek megállapodtak abban, hogy az orosz hatóság szakértői március végén Magyarországra jönnek, hogy az újonnan exportálni szándékozó magyar cégeket auditálják. A minisztérium adatai szerint több mint 60 cég vár arra, hogy az orosz piacra beszállítói engedélyt kapjon.(A miniszter úr hétfő este Jelena Szkrinnyikkel, az orosz mezőgazdasági miniszter asszonnyal is tárgyalt.)


Fazekas Sándor vidékfejlesztési minisztert arról kérdeztük, hogy mi volt a benyomása az idei vásárról: "A Prodexpo nagyon látványos és impozáns szakkiállítás. A standokat szemlélve is nyilvánvaló, hogy az orosz piac kifejezetten igényes, és a prémium termékek kerülnek elsősorban az érdeklődés homlokterébe. Úgy vélem, hogy a vásár nagy lehetőség a minőségi magyar élelmiszerek szempontjából, ezért Magyarország részvétele kiemelkedően fontos.

 

A Tokaji Kereskedőház tradicionális résztvevője a vásárnak, csaknem az expó éltének első évétől jelen van kiállítóként - Farkas Erzsébetet, a cég export menedzserét kérdeztük:"Oroszország az egyik legfontosabb piacunk - állandó, stabil, fizetőképes keresletről beszélhetünk ebben az országban. Valóban úgy vélem, hogy Oroszország az igényes termékek piaca, ugyanakkor a piacra jutás rendkívül nehéz: a világon mindenki ide akar jönni. A feltörekvő bortermelő országok, mint Ausztrália vagy Argentína nagyon komoly támogatást biztosítanak termelőiknek, és az orosz bortermelés is rapid módon, nagyon magas technológiai szinten fejlődik. Ezzel igen nehéz versenyezni, de nincs más választásunk, fontos itt lenni, mert ez az egyik legnagyobb borpiac a világon. Ennek érdekében több oroszországi borversenyen is részt veszünk (ezek közül az egyik legjelentősebb a Vinnaja Karta Open), borbemutatókat tartunk, fontos lapokban hirdetünk, aminek szerencsére meg is van ez eredménye."

Moszkva, Prodexpo - Major Katalin

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?