Alig esznek zöldséget és gyümölcsöt a magyarok: így próbálnak változtatni rajta

MTI
Több mint egymillió családos ember figyelmét hívta fel a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az egészséges étkezésre, valamint a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának fontosságára az Európai Friss Kalandok elnevezésű kampány második évében.

Rangos Agrárdíjak az Agrárszektor 2025 konferencián!

Jelentkezzen vagy jelölje kollégáját, barátját, ismerősét a Portfolio Agrárdíjaira!

A decemberi Agrárszektor konferencián immár 11. alkalommal adjuk át 10 kategóriában rangos agrárdíjainkat, amelyekre az ágazat bármely kiemelkedő szakmai munkát végző szereplője pályázhat, illetve nevezhető.

Nevezzen Ön is szeptember 15-ig!

Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője, a szervezet Zala megyei elnöke a NAK közleményben kiemelte, a kampányban idén közel 2600 kilogramm gyümölcsöt és több mint 700 kilogramm zöldséget kóstoltattak meg gyerekekkel. A fogyasztásösztönző kampány a NAK és az Interfel nevű francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet szervezésében valósul meg.

Jön az év vége kihagyhatatlan agrárrendezvénye, a kétnapos siófoki Agrárszektor Konferencia! A december 4-5-i esemény egyedülálló módon foglalja össze és mutatja be az agrárgazdaság legnagyobb érdeklődésre számot tartó, legaktuálisabb témáit az államigazgatási szféra és az üzleti élet csúcsvezetőinek részvételével. A konferencián elhangzó információk segítséget nyújtanak abban, hogy az agrárium szereplői megalapozott gazdasági döntéseket hozhassanak, és még sikeresebbé tehessék gazdálkodásukat, üzleti tevékenységeiket. Regisztráljon most a december 4-5-i siófoki Agrárszektor Konferenciára!

A NAK a gyümölcs- és zöldségfogyasztást országos roadshown népszerűsítette, a kampány kabalafigurái, Frutti és Veggi 15 település családi rendezvényére, valamint két áruházláncba is ellátogattak. A kamara kiemelte, hogy a kampány aktualitása vitathatatlan, hiszen az Egészségügyi Világszervezet (WHO) kutatásai alapján a magyarok fejenként csak napi 262 gramm zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, amellyel hazánk az Európai Unióban a sereghajtók között van.

A NAK korábbi tájékoztatása szerint az Európai Friss Kalandok elnevezésű hároméves, 2018-2020 közötti edukációs kampány főként a gyermekeket és a gyermekes családokat ösztönzi a friss zöldség- és gyümölcsfogyasztására. Az 5 millió euró költségvetésű program finanszírozását az unió 80 százalékban vállalta, az agrárgazdasági kamara 1,2 millió euró támogatásban részesült.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Majd a mázsa megmondja! (x)

KWS repcehibridek: piacvezető stabilitás, modern genetika és kiemelkedő terméseredmények 2025-ben is.

EZT OLVASTAD MÁR?