Kettős minőség: a fogyasztók nem bíznak a saját élelmiszereikben

Kettős minőség: a fogyasztók nem bíznak a saját élelmiszereikben

agrarszektor.hu
A cseh állampolgárok jelentős része úgy véli, hogy a hazájában megvásárolt márkás termékek rosszabb minőséggel érhetőek el, mint nyugatabbi országokban található társaik. Vásárlásaik során nagyítóval tanulmányozzák a megvásárolni kívánt termékeiket. Ha tehetik a megvásárolni kívánt termékeket külföldről szerzik be.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A csehek közel nyolcvan százaléka úgy véli, súlyos probléma, hogy bizonyos áruknak kétféle minősége van: egy a nyugati és egy a keleti piacra - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Minden hetedik cseh lakos bizonyos termékeket inkább külföldön vásárol, és minden harmadik inkább nem vesz meg márkás árukat, mert úgy véli, hogy gyengébb minőséget kapna az igazinál. A kelet-közép-európai országok polgárai, köztük a csehek is panaszkodnak arra, hogy bizonyos termékeket, például élelmiszereket vagy mosószereket ugyanazon a márka- és terméknév alatt gyengébb minőségben szállítanak a gyártóik a keleti piacokra, mint a nyugatiakra. Szakértői vizsgálatok szerint ezek a kifogások helyenként meglapozottak.

A KPMG tanácsadó cég felmérése kiderítette, hogy az ügy befolyásolja a fogyasztói szokásokat. Az 55 és 54 év közöttiek négyötöde figyelembe veszi ezt az ügyet vásárlásaikor, a vevők háromnegyede tanulmányozza a termékek összetevőit, mielőtt zsebébe nyúlna. Az emberek 57 százaléka figyeli az áruk összetételét és többet költenek vásárláskor, hogy elkerüljék a rosszabb minőségű termékeket. A vizsgálatból kiderült, hogy a hústermékek esetén a vevők 93 százaléka veszi figyelembe azok összetételét. Közel 90 százalék azok aránya, aki figyeli, hogy honnan érkeztek az áruk, 50 százalékuk a pékáruknál is figyelembe veszi ezt. A vevők 98 százaléka csak cseh kenyeret vagy péksüteményt vásárol, majdnem 70 százalékuk előnyben részesíti a helyi pékségeket.

Az élelmiszerek kettős minősége nem egy új keletű dolog. Jean Claude Juncker, az Európai Bizottság korábbi elnöke 2017-ben felkarolta ezt a témát, és az unió részéről megkezdte a lehetőségek átvizsgálását. Ebben a munkában az Agrárminisztérium munkatársai jelentős szerepet vállalnak. A tavalyi év során az EB sikeresen kidolgozott egy egységes vizsgálati módszert, amelynek során az egyes EU-tagállamok 128 termék adatait gyűjtötték össze (az összes mintaszám 1380 volt). Ennek a vizsgálati módszernek a keretén belül idén év elején a NÉBIH is vizsgálatokat végez. Összesen 280 elemből álló termékkört vizsgálnak, ebből százat magyar, százat az osztrák és nyolcvanat a német piacról próbálnak beszerezni Nem csak a kettős minőség felmérése a cél. Folyamatosan egyeztetnek a gyártókkal, a nemzetközi vizsgálattal kapcsolatban a fő cél pedig az, hogy a megoldásokat megtalálják a hazai jogalkotáshoz.

Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?