Kapkodnak ezekért a magyar borokért külföldön: veszik, mint a cukrot

Kapkodnak ezekért a magyar borokért külföldön: veszik, mint a cukrot

MTI
Több mint száz külföldi szakember ismerkedhet meg a magyar borral az idei Hungarian Wine Summit nemzetközi szakmai csúcstalálkozón április 21. és 25. között Budapesten, valamint borvidéki tanulmányutakon, a Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) szervezésében.

Legyen Ön is Extra Early Bird | Agrárszektor 2025 konferencia

Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, az év egyik legrangosabb agrárszakmai eseményére.

A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.

A statisztikák szerint a külföldi piacokon való terjeszkedés a magyar borkereskedelem bővülésének igazi mozgatórugója, ezen dolgozik a nemrég megalakult MBÜ - mondta el az ügynökség szerdai budapesti sajtótájékoztatóján a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos. Rókusfalvy Pál hozzátette: az eddigi piackutatások során azonosították az elsődleges és másodlagos célpiacokat, és felmérték, mely országokban milyen fajtákra van kereslet. Általános tanulság, hogy a nemzetközi piacokon továbbra is a magyar fehérborok a legkeresettebbek, ezek tavaly az export 86%-át tették ki - közölte. Elmondása szerint Németországban és az Egyesült Királyságban rendszeres és komoly munkát végeznek a magyar borok népszerűsítésére, Kínában egyre aktívabb a magyar jelenlét, és Dél-Korea, Lengyelország, valamint az Egyesült Államok piaca is felértékelődik.

Goreczky Gergely, az MBÜ vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy az ügynökség munkája 2023 második félévében indult be igazán. Az MBÜ első komolyabb megjelenéseként a 2023. novemberi ProWein Sanghajt említette; ezen a szakmai eseményen hat magyar borászat mutatkozott be 27 ezer látogató előtt. A Sweet Tokaj kampány a tokaji édes borok sokoldalú gasztronómiai felhasználását tudatosította a brit piacon Michelin-csillagos séfek és a Decanter magazin közreműködésével, majd szintén az Egyesült Királyság volt az idei Furmint Február külföldi fókusza. Márciusban a világ legnagyobb borkiállítása, a ProWein Düsseldorf 47 ezres közönsége megújult dizájnú magyar standdal találkozhatott, amely 40 magyar borászatot képviselt, és naponta több mesterkurzuson mutatta be a magyar borágazatot, Master of Wine borszakértők vezetésével - mondta el.

Pusztai Anita, az MBÜ marketingigazgatója a Hungarian Wine Summit programját ismertette, az esemény kiemelt céljaként említve, hogy helyben, Magyarországon is vendégül lássák a világ vezető borkereskedőit, szakíróit, sommelier-it. A csúcstalálkozóra több mint 100 nemzetközi szakember érkezik. Számukra az első napon a budapesti Millenáris parkban kilenc mesterkurzus mutatja be a legfontosabb magyar szőlőfajtákat, trendeket, de szabadon is ismerkedhetnek a magyar borral a 107 borászat 386 tételét kínáló kóstolózónában. Ezután háromnapos study tour program következik, négyféle választható útvonallal, pincelátogatásokkal, összborvidéki kóstolókkal - tette hozzá. Az MBÜ célja, hogy a Hungarian Wine Summit a régió vezető borszakmai rendezvényeként kerüljön be a nemzetközi szakemberek naptárába - mondta Pusztai Anita.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
EZT OLVASTAD MÁR?