Kapkodnak ezekért a magyar borokért külföldön: veszik, mint a cukrot

Kapkodnak ezekért a magyar borokért külföldön: veszik, mint a cukrot

MTI
Több mint száz külföldi szakember ismerkedhet meg a magyar borral az idei Hungarian Wine Summit nemzetközi szakmai csúcstalálkozón április 21. és 25. között Budapesten, valamint borvidéki tanulmányutakon, a Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) szervezésében.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A statisztikák szerint a külföldi piacokon való terjeszkedés a magyar borkereskedelem bővülésének igazi mozgatórugója, ezen dolgozik a nemrég megalakult MBÜ - mondta el az ügynökség szerdai budapesti sajtótájékoztatóján a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos. Rókusfalvy Pál hozzátette: az eddigi piackutatások során azonosították az elsődleges és másodlagos célpiacokat, és felmérték, mely országokban milyen fajtákra van kereslet. Általános tanulság, hogy a nemzetközi piacokon továbbra is a magyar fehérborok a legkeresettebbek, ezek tavaly az export 86%-át tették ki - közölte. Elmondása szerint Németországban és az Egyesült Királyságban rendszeres és komoly munkát végeznek a magyar borok népszerűsítésére, Kínában egyre aktívabb a magyar jelenlét, és Dél-Korea, Lengyelország, valamint az Egyesült Államok piaca is felértékelődik.

Goreczky Gergely, az MBÜ vezérigazgatója emlékeztetett arra, hogy az ügynökség munkája 2023 második félévében indult be igazán. Az MBÜ első komolyabb megjelenéseként a 2023. novemberi ProWein Sanghajt említette; ezen a szakmai eseményen hat magyar borászat mutatkozott be 27 ezer látogató előtt. A Sweet Tokaj kampány a tokaji édes borok sokoldalú gasztronómiai felhasználását tudatosította a brit piacon Michelin-csillagos séfek és a Decanter magazin közreműködésével, majd szintén az Egyesült Királyság volt az idei Furmint Február külföldi fókusza. Márciusban a világ legnagyobb borkiállítása, a ProWein Düsseldorf 47 ezres közönsége megújult dizájnú magyar standdal találkozhatott, amely 40 magyar borászatot képviselt, és naponta több mesterkurzuson mutatta be a magyar borágazatot, Master of Wine borszakértők vezetésével - mondta el.

Pusztai Anita, az MBÜ marketingigazgatója a Hungarian Wine Summit programját ismertette, az esemény kiemelt céljaként említve, hogy helyben, Magyarországon is vendégül lássák a világ vezető borkereskedőit, szakíróit, sommelier-it. A csúcstalálkozóra több mint 100 nemzetközi szakember érkezik. Számukra az első napon a budapesti Millenáris parkban kilenc mesterkurzus mutatja be a legfontosabb magyar szőlőfajtákat, trendeket, de szabadon is ismerkedhetnek a magyar borral a 107 borászat 386 tételét kínáló kóstolózónában. Ezután háromnapos study tour program következik, négyféle választható útvonallal, pincelátogatásokkal, összborvidéki kóstolókkal - tette hozzá. Az MBÜ célja, hogy a Hungarian Wine Summit a régió vezető borszakmai rendezvényeként kerüljön be a nemzetközi szakemberek naptárába - mondta Pusztai Anita.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?