Nestlé, Danone, Lays: meglepő hírek érkeztek sokak kedvenc élelmiszereiről

Nestlé, Danone, Lay's: meglepő hírek érkeztek sokak kedvenc élelmiszereiről

MTI
A Nestlé immár hetedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 7 százalékkal, 20,8 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat honlapján.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Szerezze meg jegyét most még Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A Lay's márka a második helyre jött föl a rangsorban a tavalyi harmadikról, miután a márkaérték 9 %-kal, 12 milliárd dollárra emelkedett. A harmadik helyre a kínai Yili márka került, melynek értéke 6%-kal, 11,6 milliárd dollárra esett. Az amerikai Tyson 8,27 milliárd dollár márkaértékkel (-5,2%) negyedik helyre lépett föl az ötödik helyről, megelőzve a francia Danone-t, amelynek az értéke 10,2%-kal, 8,03 milliárd dollárra csökkent. Az amerikai Quaker (+6,5%, 7,5 milliárd dollár) és a Kellogg's (-16,3%, 6,1 milliárd dollár), amelyek idén a hatodik, illetve a hetedik helyet szerezték meg a rangsorban, helyet cseréltek tavalyhoz képest.

A Mars Wrigley márka a tizedikről a nyolcadik helyre emelkedett (+7,5%, 6 milliárd dollár), a kínai Mengniu maradt a kilencedik helyen (-11,1%, 5,4 milliárd dollár), az amerikai Doritos márka pedig a tizedik helyre rukkolt előre a tavalyi tizenharmadikról (+12%, 4,6 milliárd dollárig).

A Brand Finance szerint a 100 legértékesebb élelmiszermárka értéke egy év alatt 4%-kal, 268 milliárd dollárra csökkent, ami részben annak tudható be, hogy a fogyasztók egyre inkább az egyedi és személyre szabott termékeket kínáló kisebb márkákat részesítik előnyben a nagyokkal szemben. Az értékelésben szereplő 100 márka közül 43 amerikai, 12 kínai és hat japán. Svájcnak, Olaszországnak, Indiának és Németországnak négy-négy, Kanadának és az Egyesült Királyságnak három-három márkája van jelen a listán.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?