Extra Early Bird jegyek az Agrárszektor 2025 konferenciára!
Szerezze meg jegyét most még Extra Early Bird áron a december 3-4. között megrendezésre kerülő siófoki Agrárszektor 2025 konferenciára, ahol kistermelők és fiatal gazdák most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! A konferencia értékelést ad az agrárium helyzetéről, egyúttal pedig felvázolja az ágazat előtt álló rövid- és hosszú távú fejlesztési és kitörési lehetőségeket, illetve bemutatja a vállalkozások üzleti döntéseihez szükséges mértékadó prognózisokat.
Egy krémes, zöld pisztáciával töltött csokoládészelet rendkívüli népszerűségre tett szert, miután a közösségi médiában megosztott videók vírusként terjedtek. Az első, az úgynevezett "Dubai csokoládét" dicsérő felvételt 2023 végén tették közzé, és azóta több mint 120 millió megtekintést ért el, nem beszélve a számos követő videóról. Ennek eredményeként nemzetközi hiány alakult ki a kulcsfontosságú összetevőből, a pisztáciából, amelyet főként az Egyesült Államokban vagy Iránban termesztenek. A CG Hacking kereskedőcég képviselője, Giles Hacking szerint egy év alatt a pisztácia ára fontonként 7,65 dollárról 10,30 dollárra emelkedett.
A hiányt súlyosbította, hogy az USA-ban, a világ vezető exportőrénél tavaly gyenge volt a termés. Bár a szokásosnál kisebb mennyiségű termés született, annak minősége magasabb volt, így nagyrészt egész dióként, héjastól értékesítették. Ez tovább fokozta a csokoládészeletekhez használt alapvető pisztáciabél hiányát. Az iráni termelők eközben 40%-kal több diót exportáltak az Egyesült Arab Emírségekbe a márciusig tartó hat hónapban, mint az azt megelőző 12 hónapban.
A Dubai csokoládé őrület egy olyan szelet megalkotásához köthető, amely tejcsokoládét, kataifi nevű reszelt tésztát és pisztáciakrém tölteléket kombinált. Az elegáns emírségi Fix csokoládégyártó készítette, amely csak az Egyesült Arab Emírségekben értékesít, és a "Can't Get Knafeh of It" nevet adta neki, utalva egy hagyományos arab desszertre.
Más vezető csokoládégyártók, mint a Läderach és a Lindt, gyorsan létrehozták saját pisztáciás csokoládétermékeiket, de most küzdenek a nemzetközi kereslet kielégítésével. Charles Jandreau, a több luxus brit csokoládémárkát birtokló Prestat Group vezérigazgatója elmondta, hogy a szeletek iránti kereslet meglepte az iparágat:
Úgy érezzük, mintha a semmiből jött volna. Hirtelen minden sarki boltban látni lehet.