A diszkontlánc árbevétele 2023-ban 490,2 milliárd forintot ért el, ami 2024-re 518,4 milliárd forintra emelkedett. Ez 28 milliárd forintos, azaz 5,8 százalékos növekedést jelent.
Az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) is követte a forgalom növekedését: 2023-ban 361,9 milliárd forintot, míg 2024-ben 380 milliárd forintot tett ki, ami 18,2 milliárd forintos növekedésnek felel meg. A vállalat árrése gyakorlatilag stagnált, minimális emelkedéssel 26,2 százalékról 26,7 százalékra változott.
Költségoldalon vegyes a kép: míg az anyagköltségek csökkentek (9,1 milliárd forintról 8,7 milliárd forintra, ami 0,4 milliárd forintos megtakarítás), addig a személyi jellegű ráfordítások jelentősen, 16,6 százalékkal emelkedtek. Ez utóbbi tétel 2023-ban 40,9 milliárd forintot, 2024-ben pedig már 47,7 milliárd forintot tett ki, ami 6,8 milliárd forintos növekedést jelent.
A szabályozási terhek növekedését jól szemlélteti az EPR (kiterjesztett gyártói felelősség) díj alakulása is, amely egy év alatt csaknem megduplázódott: 112 millió forintról 215 millió forintra emelkedett.
Az adófizetések soron 26,7 milliárd forintot tüntetett fel a vállalat.
Az üzemi eredmény mindkét vizsgált évben negatív tartományban maradt: 2023-ban 13,4 milliárd forintos, 2024-ben pedig már 24,7 milliárd forintos veszteséget könyvelt el az ALDI.
A végleges eredmény még ennél is rosszabb: a 2023-as 9,5 milliárd forintos veszteség 2024-re 27,4 milliárd forintra növekedett.
A vállalat pénzügyi beszámolójában nem tér ki a veszteség okainak részletes magyarázatára. Míg 2023-ban különböző bírságok is rontották az egyenleget, a 2024-es évre vonatkozóan ilyen információ nem szerepel a jelentésben.