Megdöbbentő számok: így vásárolnak a magyarok élelmiszert a boltokban

Megdöbbentő számok: így vásárolnak a magyarok élelmiszert a boltokban

agrarszektor.hu
A megkülönböztető védjegyek, mint a kiváló magyar márkákat fémjelző MagyarBrands logó használatának erejét idén piackutatással is felmérte a MagyarBrands Program. Az országosan reprezentatív mintán végzett felmérés több ponton is tanulságos eredményt hozott. A fogyasztók majdnem fele ismeri a kiváló magyar márkákat fémjelző MagyarBrands logót, többségük gyakrabban is vásárol ilyen logót magán viselő terméket. A megkérdezettek közel fele szerint egy MagyarBrands termékben biztosan meg lehet bízni, a megkérdezettek több, mint 40 százaléka számára az ilyen termékek kategóriájukban a legjobb terméket/szolgáltatást jelentik.

Tombola és értékes nyeremények az Agrárszektor 2025 konferencián!

Tombolával és értékes nyereményekkel várjuk az Agrárszektor konferencia résztvevőit az esemény 2. napjának végén! FŐNYEREMÉNY: Az AXIÁL Kft. felajánlásából a szerencsés nyertes egy Fűnyírótraktor Portland Hawk H9212RD-rel lesz gazdagabb!

Csoportos kedvezmények már 2 főtől: 2 fő jelnetkezése esetén, 10%, 3 fő estén 15%, 4 vagy több fő jelentkezése esetén 20% kedvezmény! A kistermelők és fiatal gazdák pedig most 64.900 Ft + áfa összegért vehetnek részt az év egyik legnagyobb és legrangosabb agráreseményén! 

A feltevést, hogy a hazai fogyasztók vásárlásait pozitívan befolyásolja egy termék vagy szolgáltatás magyar származása, igazolta az a kutatás, amelyet a MagyarBrands megbízásából az Impetus Research Piackutató Intézet végzett 2025 nyarán. A hazai fogyasztók több, mint 80 százaléka számára nem közömbös, hogy magyar vagy külföldi terméket vásárol-e, több, mint harmaduk (38%) számára ez kifejezetten fontos. A vásárlók egyharmada kifejezetten keresi a magyar márkák termékeit és előnyben részesíti őket a külföldi márkákkal szemben (míg a külföldi márkákat preferálók csak a célcsoport 13 százalékát teszik ki) - írja közleményében a 

Kevésbé tudatos a Z-generáció?

Az adatok részletesebb tanulmányozása után azonban az is kiderült, hogy a fiatal generációk számára a magyar eredet már nem ennyire központi kérdés. A Z-generációsok, tehát (nagyjából) a 18-29 év közöttiek 22 százaléka egyáltalán nem, vagy csak kevésbé tartja fontosnak, hogy magyar terméket vásároljon, míg ez a negyvenes korosztálynak csupán 12 százalékára igaz. Külföldi terméket is nagyobb aránnyal vásárol a Z-generáció, 22%-uk általában vagy döntően külföldi márkák termékeit vásárolja.

Ez a generációs különbséget ily módon jelző felmérés is jól mutatja, hogy milyen sokrétű, folyamatosan bővülő feladata van a kiváló magyar márkákat értékelő MagyarBrands Programnak. A díjazási rendszer küldetése az elmúlt 15 évben alapvetően változatlan volt: a kiválasztási folyamaton keresztül minden évben ráirányítani a figyelmet a sikeres hazai márkákra, a kiemelkedő teljesítményükre. Az Impetus által végzett kutatás egyik legfontosabb tanulsága azonban az, hogy az eddigi keretek között zajló munkánk folytatása mellett hangsúlyt kell helyezni azokra a kommunikációs üzenetekre és csatornákra is, amelyekkel a fiatalabb generáció figyelme a magyar márkák felé fordítható.

– nyilatkozta Serényi János, a MagyarBrands Program elnöke. 

A MagyarBrands logó ismertsége

A MagyarBrands Kiváló márka elismerés nemcsak a magyar eredetnek szól, komplex, többszempontú díjazási rendszerével kiemeli az adott márka kivételes üzleti teljesítményét, ismertségét is, ezáltal pozitívan különböztetve meg a versenytársaktól. Az eredmények rendkívül pozitívak, hiszen a fogyasztók majdnem fele felismeri a kiváló magyar márkákat fémjelző Magyar Brands logót, sőt, ebben a körben a fogyasztók több mint fele előnyben is részesíti vásárlásai során az ilyen logót magán viselő termékeket.

A kutatás eredményei közül fontos kiemelni továbbá, hogy még azok körében is, akik nem látták, vagy nem emlékeznek a MagyarBrands logóra is találunk nem kevés olyan fogyasztót (28%), akik ha vásárlásaik során látnák, hajlamosabbak lennének az ezzel ellátott terméket választani. A MagyarBrands védjegyet látva a megkérdezettek közel fele szerint egy MagyarBrands termékben biztosan meg lehet bízni. Több, mint 40 százalékuk szerint az ilyen termékek a kategóriájukban a legjobb terméket/szolgáltatást jelentik.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

A KWS mátrix bevált a gyakorlatban! (x)

Komoly kukoricatermesztési megpróbáltatás volt az idei évjárat a Zsámbéki-medencében is. A KWS TOP4 kockázatkezelési rendszere 230 hektáron bizonyította átlag feletti képességét Pátyon.

EZT OLVASTAD MÁR?