A kampány az AMC Nkft. korábbi „Kapj rá!” programjának folytatásaként valósul meg, és a megszokott eszköztár mellett új elemekkel bővül. A fogyasztók elérése érdekében integrált kommunikációs csatornákat használnak, a hangsúly a digitális platformokra és a közösségi médiára kerül. A program részeként országos és kisebb rendezvények, valamint roadshow-k segítik a közvetlen találkozást a fogyasztókkal, ahol kóstoltatások, látványkonyhák és edukációs elemek mutatják be a hal sokoldalú felhasználását. Újdonságként országos éttermi verseny indul, amely a vendéglátóhelyeket is bevonja a halfogyasztás népszerűsítésébe. A projekt szorosan kapcsolódik az AMC Nkft. korábbi kommunikációs és promóciós tevékenységeihez, amelyek célja a hazai agrártermékek és élelmiszerek fogyasztásának ösztönzése.
Az új kampány központi üzenete, hogy „a hal egészséges, finom, trendi”, és a megvalósítás során minden korosztály megszólítására törekszik. A MAHOP Plusz célja a mikro-, kis- és középvállalkozások támogatása, a haltermelés és halfeldolgozás versenyképességének, valamint fenntarthatóságának innováció és digitalizáció révén történő növelése a környezetterhelés csökkentése mellett. Kiemelt szempont a klíma- és környezetbarát gazdálkodási módszerek támogatása, a körforgásos gazdálkodás elvén alapuló módszerek arányának növelése a termelési rendszereken belül, továbbá a vízi és vizes élőhelyek faji sokféleségének fenntartása, fejlesztése. A MAHOP Plusz teljes forráskerete 21,274 milliárd forint, melynek 70%-a uniós forrás az Európai Tengerügyi, Halászati és Akvakultúra-alap (ETHAA) finanszírozásával, a nemzeti társfinanszírozás mértéke 30%.