2019. augusztus 18. vasárnap Ilona

Hírek - Élelmiszer

A neten keresztül törnek be agrártermékeikkel a spanyolok

Már nemcsak a helyi vásárlók kiszolgálása lehetséges, de megnyílt a nemzetközi piaci tér is a spanyol termelők előtt. Internetes csatornák segítségével zárják ki a közvetítőket az értékesítési láncból. Ez közvetlenebbé teszi a kapcsolatot a termelő és a vásárló között, követhetőbbé teszi a termék származását, növeli a termelő bevételeit, viszont növeli a szállítási távolságot is. A virtuális piac új dimenziókat nyit meg az agrárátermékek előtt.
 
 
Feliratkozom az Agrárszektor hírlevélre
 Elmúltam 16 éves
 Az adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, és hozzájárulok ahhoz, hogy megadott adataimat a szolgáltató mint adatkezelő a szabályzatban foglaltaknak megfelelően kezelje.

Múlt év júniusában szövetséget kötött egymással az amerikai csomagküldő szolgálat, az Amazon és a spanyol külkereskedelmi intézet (ICEX) annak érdekében, hogy spanyol élelmiszereket juttassanak el Franciaországba, Olaszországba, az Egyesült Királyságba és Németországba. Azóta már kisebb-nagyobb vállalkozások ezrei kínálják a termékeiket ezen az elektronikus kereskedelmi portálon.

Az internet számos jó példával szolgál a közvetlen értékesítésre. Ezek egyike az a valenciai kezdeményezés, amely az ottani szövetkezeteket a szállodákkal kapcsolja össze, vagy az Agrobocca nevű online platform, amely a gyümölcs- és zöldségtermelőket a vásárlókkal hozza össze. A termelők minden előzetes ismeret nélkül is könnyen, gyorsan, extra költségek nélkül képesek így belépni az e-kereskedelem világába.


Aragóniában egy cég (Inycom) azon fáradozik, hogy a vidékfejlesztési program keretében ilyen B2C kapcsolatokra, azaz közvetlenül a fogyasztónak történő értékesítésre tanítsa a termelőket. Olyan megoldásokat kínálnak, amelyek elősegítik az élelmiszerek többcsatornás  értékesítését akár külföldi fogyasztóknak is. A lehetőségek tárháza a virtuális bolt létrehozásától az Amazon által kínált európai vagy amerikai piacig terjed. Jó példa lehet az Alibaba.com-on az Aragónia élelmiszereit bemutató Foods of Aragon virtuális kiállítás is, vagy a mundospanish.com.

Spanyolország óriási tempóban szűkíti azt a digitális szakadékot, ami eddig elválasztotta a vásárlóitól, így egyre inkább felzárkózik nagy vetélytársai mellé, az Egyesült Királysághoz, Franciaországhoz és Németországhoz. A magyarok  mikor lépnek erre az útra?

Kapcsolódó cikkek


 
X

A címlapról ajánljuk

DEVIZA
MATIF
CBOT
NYERSANYAG

    Agrometeorológia

    IDŐJÁRÁSA

    A szakértő szemével

    Támogató:

    Agrárszektor Konferencia 2019

    Most extra kedvezményes áron >>

    Itt keressen minket
    © 2017. Agrárszektor.hu