Koronavírus: virtuális piacot indított az agrártárca a magyar termelőknek

Koronavírus: virtuális piacot indított az agrártárca a magyar termelőknek

MTI
A magyar termékek vásárlása a magyar gazdaságot erősíti, magyar munkahelyeket véd meg, és sok ezer magyar család megélhetését biztosítja, jelentette ki Nagy István hétfőn Lajosmizsén, a Termelői kosár nevű virtuális piactér elindulása kapcsán.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 54 400 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

Nagy István egy epertermesztő családi kertészetbe látogatva hangsúlyozta, aki magyar terméket vesz biztonságot és kiváló "gasztronómiai ízélményt" vásárol. Az agrárminiszter szerint a koronavírus-járványból kifelé tartva levonható az a következtetés, hogy a mezőgazdaság és a termelők helyt tudtak állni. A nehézségek mellett is sikerült megoldani, hogy a termék és a vásárló egymásra találjon, tette hozzá Nagy István. Az agrárminiszter szerint az elmúlt időszakban a mezőgazdaság "ütésállóvá vált", kibírta az intenzív rohamot, és kibírta a határok ideiglenes lezárását, illetve az idénymunkások átmeneti hiányát.

Nagy István szerint, a virtuális kereskedelem, a virtuális piacok megléte és szerepe megmarad a járvány elmúltával is, hiszen az emberek megtanulták a használatát, kényelmes, és friss magyar gyümölcsöt és zöldséget biztosít minden háztartásnak. Az agrárminiszter beszélt arról is, hogy az üzletben a vásárló dönt arról, hogy melyik terméket veszi le a polcról, a magyar kormánynak pedig az a feladata, hogy segítse, hogy a vásárló egyre tudatosabban részesítse előnyben a magyar termékeket, mondta. Ezt a folyamatot segíti a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy bevezetése vagy a húspultokban a termékek származását jelölő kis zászlók használata.

Emellett arra is szükség volt, hogy a gazdák termékei a piacok és élelmiszerüzletek helyett más úton is eljuthassanak a vásárlókhoz, ezért hozták létre azt az online kereskedelmi platformot, amely Termelői kosár néven néhány napja indult el. Az online felületen gyakorlatilag egy virtuális világban lévő piac termékei között válogathatnak az érdeklődők. Meg lehet nézni a vásárolt termékeket, kiderül az értékesítő személye, és néhány kattintással az ország különböző pontjairól lehet vásárolni. A honlapon mostanra már több mint 200 termelő kínálja csaknem 600 termékét a vásárlóknak. A rendszerbe a regisztrációt követően a termelők maguk tölthetik fel a megtermelt és eladásra kínált terményeiket.

Fekete Tamás családi kertészetükkel kapcsolatban elmondta, hogy 30 éve foglalkoznak epertermesztéssel, másfél hektáron 60-70 ezer tő szamócát nevelnek. A késői fagyok miatt ugyan kevesebb idén a termésük, de a kereslet egyelőre jobb a tavalyinál. Április végén, május elején indult be az eperszezon, és mivel a szamóca 70%-a már megérett, még másfél hét van a szezon végéig. A szamócát szinte teljes egészében piacra termelik, és egy ideje házhozszállítással is foglalkoznak, a Termelői kosárra annak indulásakor regisztráltak.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?