Nem sajnálnák a pénzt a németek: egyre többet költenének ezekre a termékekre

Nem sajnálnák a pénzt a németek: egyre többet költenének ezekre a termékekre

agrarszektor.hu
A Pro Carton felmérése szerint a német fogyasztók több mint fele lenne hajlandó megfizetni a környezetbarát csomagolások árát. A tanulmány szerint a németek egyre inkább aggódnak az óceánokban lévő műanyaghulladékok miatt (64%), míg a műanyag csomagolások hatása miatt a fogyasztók több mint fele (58%) aggódik.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A Pro Carton kartonpapír-ipari európai szövetség megbízásából 5000 európai fogyasztó megkérdezésével Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban végzett kutatás eredményei szerint a német fogyasztók több mint fele (59%) azt állítja, hogy 2019 óta fontosabbá vált számára a fenntartható életmód. Elkötelezettségük a fenntartható életmód iránt nyilvánvaló: míg minden tizedik német fogyasztó hajlandó lenne 10-20%-kal többet költeni egy olyan termékre, amely kevésbé terheli a környezetet, addig 2%-uk akár 20%-kal vagy még többet is - ez a legmagasabb arány egész Európában. A fogyasztók 25%-a költene 5-10%-kal többet, 34%-uk pedig azt tudja elképzelni, hogy 0%-5%-kal többet fizessen a környezetbarát csomagolású termékekért - írja a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.

A fenntarthatóság nem csak a fogyasztók vásárlási döntéseiben fontos tényező. A német fogyasztók által említett öt legnagyobb kihívás között az éghajlatváltozás (63%) a második helyen áll a háború (74%) után, amelyet a megélhetési költségek (60%), a szegénység (51%) és az óceánokban lévő műanyag (48%) követ. A megélhetési költségeket a fogyasztók Európa-szerte kiemelt problémának tekintik, a német fogyasztók háborúval kapcsolatos viszonylag komolyabb aggodalma pedig szinte biztosan a jelenlegi konfliktushoz való közelségüknek köszönhető a felmérés szerint.

A tanulmány szerint a német fogyasztók egyre inkább aggódnak az óceánokban lévő műanyaghulladékok miatt (64%), míg a műanyag csomagolások hatása miatt a fogyasztók több mint fele (58%) aggódik. A válaszadók több mint háromnegyede (77%) úgy véli, hogy a megélhetési költségek, az ukrajnai háború és a világjárvány következményei állnak a fenntarthatóbb életmód felé való erőteljesebb orientáció útjában. A 16-29 éves korosztályban ez az arány 84%-ra emelkedett, míg a 60 év felettiek körében 73%-ra csökkent.

Az éghajlatváltozás elleni küzdelem módjait vizsgálva a válaszadók több mint fele (54%) nyilatkozott úgy, hogy vásárlásai során tudatosan csökkenti a műanyagba csomagolt termékek számát, 47%-uk pedig több hulladékot hasznosít újra. Európa-szerte a válaszadók 60%-a állítja, hogy több csomagolást és terméket hasznosít újra, mint két évvel ezelőtt. Olaszországban ez az arány 69%, Franciaországban 60%, Spanyolországban 61%, az Egyesült Királyságban pedig 60%. Ez az eltérés Németországhoz képest valószínűleg azzal magyarázható, hogy Németország már jó ideje előrébb jár az újrahasznosítás terén, amit európai szomszédai most kezdenek utolérni. Ez abból is látszik, hogy a német fogyasztók körében a legmagasabb azoknak az aránya, akik azt állítják, hogy ugyanannyit hasznosítanak újra, mint két évvel ezelőtt (43%).

A tanulmány a német fogyasztók csomagolással kapcsolatos megítélésének változását is vizsgálta. Több mint a fogyasztók fele (52%) szerint a termékcsomagolás környezeti hatása fontosabbá vált számára az elmúlt tizenkét hónapban, 40%-uk a felhasznált csomagolásokkal kapcsolatos aggodalmak miatt váltott márkát vagy terméket. Ha a fogyasztóknak két különböző csomagolási forma közül kellett választaniuk, a kartoncsomagolás mellett döntöttek. A németek e gazdaságilag és ökológiailag ésszerű csomagolóeszköz iránti preferenciája a 2019-es 82%-ról 2022-re 89%-ra emelkedett, amivel Németország a második helyre került a kartondoboz preferenciája tekintetében Spanyolország után, ahol 90%-os volt az arány.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?