AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE
Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.
Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.
Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.
"Álláspontom szerint a jogszabály egyes rendelkezései és elfogadásának módja nincsenek összhangban hazánk Alaptörvényével, ezért a törvény alkotmányossági normakontrollját kezdeményezve a mai napon az Alkotmánybírósághoz fordultam" - fogalmazott elnöki nyilatkoztában Áder János "az állami földvagyon kezelésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvénnyel" kapcsolatban, amelyet április 28-án fogadott el a parlament. A köztársasági elnök kiemelte, hogy az új jogszabály alapvetően érinti a nemzeti parkok működését.
MTI-fotó: Kovács Tamás
Mint ismert, a törvénycsomag az elmúlt hetekben elsősorban azért gerjesztett éles politikai vitákat, mert az NFA tulajdonosi joggyakorlása alá sorolta a nemzeti parkokhoz tartozó állami földeket is. A kormány az egységesítés szükségességével érvelt, az ellenzéki pártok szerint viszont a szabályozási változtatások gyengítik a természetvédelmi érdekeket, miközben erősítik a "földmutyit és a földrablást". A javaslatcsomag egyszer meg is bukott a parlamentben, mert a szavazáskor nem kapta meg a kétharmados többséget, amelyre pedig egyes eredeti passzusaihoz szükség lett volna. Ezért a kormány a javaslatból visszavonta a sarkallatos részeket, így a jogszabályt végül egyszerű többséggel fogadhatta el a parlament.
Áder János most a következő három kérdésre vár választ az Alkotmánybíróságtól:
1. Fogadott-e el az Országgyűlés feles többséggel olyan rendelkezéseket, amelyekről minősített többséggel kellett volna döntenie? Ez felveti a törvény egyes részeinek közjogi érvénytelenségét.
2. Sérültek-e a természetvédelem korábban elért szintjének megőrzését szolgáló intézményi garanciákra vonatkozó szabályok?
3. A jogszerűen megkötött, hatályos szerződések e törvénnyel módosíthatók-e?
Az indítvány elbírálására harminc nap áll az Alkotmánybíróság rendelkezésére. "Mindannyiunk érdeke, hogy a nemzeti parkok működését illetően az Alkotmánybíróság döntését követően megnyugtató, egyértelmű jogi helyzet keletkezzen" - fogalmazott nyilatkozatában a kormányfő.