Az utcán csúfosan megbukott, mégis terjed az okosszemüveg

agrarszektor.hu
Csúfosan megbukott az utcán a Google okosszemüvege, a gyárakba viszont lassan beszivárgott, így egyebek mellett a traktorok összeszereléséhez is használják. Megvalósult az utópiák szép új világa?

Portfolio agrárkonferenciák 25% kedvezménnyel!

Meghirdettük az Agrárium, AgroFood és AgroFuture 2025 konferenciáinkat, ahova csak decemberben még 25% kedvezménnyel regisztrálhat! 

Ne maradjon le!

Utcai viseletként nem jött be, az iparban és logisztikában viszont terjed az okosszemüvegek használata. Nagyjából két éve olyan nagy cégek tesztelik (leginkább titokban), mint a Boeing, a Samsung, az Opel, vagy a DHL, míg az amerikai mezőgépgyártó AGCO Csoport éppen most készül megduplázni az üzemeiben használt okosszemüvegek számát.

Mi a sikeres agrár-vállaltvezetők titka? Mi vár a magyar mezőgazdaságra 2020 után? Mikor várhatóak a támogatási döntések? Mit hoz az aratás 2017-ben? Merre tart a Közös Agrárpolitika? Kiváló kapcsolatépítési lehetőségekre és elsőrangú szakmai programra számíthat idén is Kelet-Magyarország legnagyobb agrárfórumán. Ha választ akar kapni a hazai agrárium legfontosabb és legaktuálisabb kérdéseire, regisztráljon még ma!

 

A Google Glass okosszemüvegről fél évtizede értesülhetett először a világ, ám az eszköz jócskán megelőzte korát, így a köznapi felhasználók körében nem is terjedt el. Drága, bonyolult, és - az igazat megvallva - az emberek többsége egyelőre nem is tudná mire használni. Kinek van szüksége arra, hogy az utcán sétálva különféle információk vetítődjenek a szeme elé, esetleg felvételeket készítsen a körülötte zajló dolgokról? Erre valók az okostelefonok, amelyekből csak a tavalyi évben globálisan 1,5 milliárd darabot értékesítettek.

A Google anyacége, az Alphabet viszonylag gyorsan vállalati-gyári felhasználásra tette alkalmassá az okosszemüveget. A dizájnnal nem sokat törődtek, a praktikummal viszont annál többet, így ma már a futurisztikus szerkezet része lehet a mindennapi munkavégzésnek.

Az AGCO a minnesotai Jacksonban lévő gyárában egyedi igényekre szabott Challenger és Massey Ferguson traktorokat készít. Elsőként itt tették próbára az okosszemüvegeket, és további hat üzemükben is bevezetik a használatukat.

Mivel minden erőgéphez saját kívánságlista tartozik, ezek teljesítése korábban nem ment gördülékenyen. A szemüveg "képernyőjére" kivetített információk révén viszont nem marad ki, és nem keveredik össze semmi (szín, ülésborítás, különböző kényelmi funkciók stb.). A dolgozóknak a szemüveg által felhozott utasításokat kell követniük. Az alkalmazottak fotókat, videókat, szöveges utasításokat is elő tudnak hívni a szemüvegből, illetve szöveges vagy hangutasításokat csatolhatnak egy-egy részegységhez.

Az AGCO azt állítja, hogy minnesotai üzemében 30 százalékkal csökkent a termékek ellenőrzésére fordított idő, míg a gyártásé 25 százalékkal. A szerelésnél nincs szükség a speciális, 3000 dolláros tabletekre, amelyekről az utasításokat lesték le az alkalmazottak. A szemüveg lelkének számító akkumulátort és beépített kamerát úgy alakították ki, hogy az "okulárét" egy gyári védőszemüveghez is fel lehessen venni.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Szabályozás

Jótékony árnyék

Az agrofotovoltaikus rendszerek speciális kombinációját jelentik az energiatermelésnek és a mezőgazdaságnak.

FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Kistermelőknek és fiatal gazdáknak most 50% kedvezménnyel! Decemberben ismét Agrárszektor konferencia!
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 13. 12:01