A belgák nem viccelnek: hamarosan ilyen traktorok tarolhatják le a földeket

A belgák nem viccelnek: hamarosan ilyen traktorok tarolhatják le a földeket

agrarszektor.hu
A flamand Mezőgazdasági, Halászati és Élelmiszeripari Kutatóintézet (ILVO) Merelbeke-ben két üzleti partnerével közösen átalakított egy New Holland Boomer 45-öst. Az autonóm, elektromos meghajtású traktor a Djust-E nevet kapta. A projektben a Verschueren belga gépforgalmazó és az elektromos aktuátorokat gyártó dán vállalat, a Linak is részt vett.

AGROBÉRLET: 2 KONFERENCIA 1 HELYEN, KOMBINÁLT JEGGYEL 50% KEDVEZMÉNNYEL | AGROFOOD + AGROFUTURE

Az AGROFOOD 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFUTURE 2024 konferenciát május 23-án, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 59 400 Ft + Áfa / fő áron.

Az AGROFUTURE 2024 konferenciánkkal egy helyen rendezzük meg az AGROFOOD 2024 konferenciát május 22-én, melyre az érdeklődők kedvezményes, 50%-os jegyet vásárolhatnak 56 900 Ft + Áfa / fő áron.

Részvételi szándékát az online jelentkezés során jelezheti a regisztráció második oldalán található megjegyzés mezőben az "AGROBÉRLET" kóddal.

A Djust-E autonóm elektromos vontatótraktort hivatalosan június 7-én mutatták be az Agri Tech Day 23 alkalmával az ILVO telephelyén, a belgiumi Merelbeke-ben. A robottraktornak a múlt héten az első próbaútja - írta meg a Future Farming a Vilt.be értesülései alapján. Simon Cool, az ILVO mérnöke, aki a villamosítási és automatizálási projektért felelt elmondta, hogy időközben már dolgozott kaszával, kultivátorral és rotációs ekével is. A munka minden esetben a terveknek megfelelően ment.

Simon Cool szerint ez a legelső olyan traktor Flandriában, amely egyszerre teljesen autonóm és elektromos meghajtású is. Mint mondta, a New Holland Boomer 45 átalakítása több hónapot vett igénybe. A dízelmotor nemcsak a meghajtást biztosítja, hanem az első tengely és a hátsó tengely közötti kapcsolatot is képezi. A Verschueren közlése szerint ha ezt eltávolítanák a traktorból, akkor már nem lenne működőképes a gépük. A gépesítési vállalat egy teljesen új alvázat épített az elektromotor elhelyezésére.

A gépre ezen kívül egy speciális elülső függesztő szerkezetet szereltek fel, amelyre a gyorsan kicserélhető akkumulátorcsomagot lehet csatlakoztatni. Az elülső  függesztő szerkezeten lévő akkumulátorcsomag egy 15 kWh teljesítményű, nehéz ólom-sav akkumulátorból állt, amellyel a terepen az alkalmazástól függően 2-3 órán keresztül lehet dolgozni.

Ez elegendő volt a tesztelési céljainkhoz. Egy lítium-ion akkumulátorral, amely sokkal könnyebb, máris jelentősen megnövelhető a hatótávolság

- tette hozzá Simon Cool.

Az elektromos meghajtás és működtetés mellett a Djust-E autonóm módon is működik. Ez azt jelenti, hogy képes arra, hogy magát kormányozza, gyorsít és lassít, szabályozza a csatlakoztatását és vezérli a munkagépeket. Az ehhez szükséges szoftvereket az ILVO írta, és ők is integrálták az érzékelőket. Ez a projekt egyébként egy szoros együttműködést jelentett az aktuátorok gyártásával foglalkozó dán vállalattal, a Linakkal is.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Fenntarthatóság és innováció az agráriumban - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
AgroFood 2024
Élelmiszeripari körkép - AGROBÉRLETTEL 50% kedvezménnyel!
EZT OLVASTAD MÁR?