A belgák nem viccelnek: hamarosan ilyen traktorok tarolhatják le a földeket

A belgák nem viccelnek: hamarosan ilyen traktorok tarolhatják le a földeket

agrarszektor.hu
A flamand Mezőgazdasági, Halászati és Élelmiszeripari Kutatóintézet (ILVO) Merelbeke-ben két üzleti partnerével közösen átalakított egy New Holland Boomer 45-öst. Az autonóm, elektromos meghajtású traktor a Djust-E nevet kapta. A projektben a Verschueren belga gépforgalmazó és az elektromos aktuátorokat gyártó dán vállalat, a Linak is részt vett.

Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!

A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A rendezvényre idén először konferencia előesttel is készülünk!

Ne maradjon le az év egyik legjelentősebb agrárszakmai eseményéről!

A Djust-E autonóm elektromos vontatótraktort hivatalosan június 7-én mutatták be az Agri Tech Day 23 alkalmával az ILVO telephelyén, a belgiumi Merelbeke-ben. A robottraktornak a múlt héten az első próbaútja - írta meg a Future Farming a Vilt.be értesülései alapján. Simon Cool, az ILVO mérnöke, aki a villamosítási és automatizálási projektért felelt elmondta, hogy időközben már dolgozott kaszával, kultivátorral és rotációs ekével is. A munka minden esetben a terveknek megfelelően ment.

Simon Cool szerint ez a legelső olyan traktor Flandriában, amely egyszerre teljesen autonóm és elektromos meghajtású is. Mint mondta, a New Holland Boomer 45 átalakítása több hónapot vett igénybe. A dízelmotor nemcsak a meghajtást biztosítja, hanem az első tengely és a hátsó tengely közötti kapcsolatot is képezi. A Verschueren közlése szerint ha ezt eltávolítanák a traktorból, akkor már nem lenne működőképes a gépük. A gépesítési vállalat egy teljesen új alvázat épített az elektromotor elhelyezésére.

A gépre ezen kívül egy speciális elülső függesztő szerkezetet szereltek fel, amelyre a gyorsan kicserélhető akkumulátorcsomagot lehet csatlakoztatni. Az elülső  függesztő szerkezeten lévő akkumulátorcsomag egy 15 kWh teljesítményű, nehéz ólom-sav akkumulátorból állt, amellyel a terepen az alkalmazástól függően 2-3 órán keresztül lehet dolgozni.

Ez elegendő volt a tesztelési céljainkhoz. Egy lítium-ion akkumulátorral, amely sokkal könnyebb, máris jelentősen megnövelhető a hatótávolság

- tette hozzá Simon Cool.

Az elektromos meghajtás és működtetés mellett a Djust-E autonóm módon is működik. Ez azt jelenti, hogy képes arra, hogy magát kormányozza, gyorsít és lassít, szabályozza a csatlakoztatását és vezérli a munkagépeket. Az ehhez szükséges szoftvereket az ILVO írta, és ők is integrálták az érzékelőket. Ez a projekt egyébként egy szoros együttműködést jelentett az aktuátorok gyártásával foglalkozó dán vállalattal, a Linakkal is.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
FIZETETT TARTALOM
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
Budapest Economic Forum 2024
Egész napos makrogazdasági konferencia
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
Ingyenes gazdasági fórum
EZT OLVASTAD MÁR?