Itt a szomorú valóság: így vásárolnak zöldségeket a magyarok

Itt a szomorú valóság: így vásárolnak zöldségeket a magyarok

agrarszektor.hu
Tudatosabbak és árérzékenyebbek lettek a vásárlók Magyarországon, az élelmiszer-infláció korábbi hatása pedig még mindig érezhető. Ez az oka annak is, hogy zöldséget, gyümölcsöt is inkább darabszámra veszik meg a magyarok.

Idén először 3 napos az Agrárszektor 2024 konferencia!

A Portfolio Csoport év végi Agrárszektor Konferenciája ma már az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény a hazai agrárgazdaságban. A rendezvény exkluzivitását és különlegességét az adja, hogy egyedülállóan átfogó és részletes módon jeleníti meg a mező- és élelmiszergazdaságot érintő legaktuálisabb témákat. A konferenciára idén először 0. nappal is készülünk!

Regisztráljon most még EARLY BIRD áron! 

A valamivel több mint 500 termelőt tömörítő Délkertész Szövetkezet tagjai főként paradicsomot és paprikát, emellett pedig uborkát és káposztaféléket termesztenek. A termelők 2024 első 8 hónapjában több mint 35 ezer tonna zöldséget juttattak el a hazai piacokra, ez 6,5 százalékkal, vagyis 2,5 ezer tonnával kevesebb, mint egy évvel korábban. Csökkent az értékesítési árbevétel is 14-ről 12 milliárd forintra - összegezte a Délkertész elnök-ügyvezetője. Nagy Péter Sándor azt is elmondta, hogy két fő oka van a termelés és az értékesítés visszaesésének - írja az Infostart.

EZ IS ÉRDEKELHET

Egyrészt egy vírusos megbetegedés jelent meg a paprikaféléknél, másrészt a júliusi-augusztusi időjárás rendkívül forró és száraz volt, ami rendkívüli mértékben befolyásolta a paprika- és paradicsomféléket mind a fóliás, mind az üvegházi termesztésnél

- mondta.

A szakember kifejtette azt is, hogy egész Európában, így Magyarországon is jellemző, hogy a fogyasztók nagyon tudatosak, meggondolják, hogy mit és mennyiért vesznek meg. A magyar boltokban például nőtt a lédig termékek értékesítése, vagyis a vásárlók pontosan annyi zöldséget vagy gyümölcsöt vásárolnak meg, amit el is fogyasztanak. Az viszont kijelenthető, hogy akciók nélkül érdemi mennyiséget nem lehet értékesíteni. Az idei évben egyik megfigyelhető tendencia, hogy a hálóban árusított lecsózöldségek egyre inkább a lédig termékek irányába mentek át. Ez azért érdekes, mert nyolc éve nem szállították lédig, tehát kartonos kivitelben bizonyos áruházláncokba, most azonban ez így volt, köszönhetően annak, hogy a fogyasztók jóval kisebb darabszámot vásároltak.

EZ IS ÉRDEKELHET

A Délkertész tapasztalatai szerint a tudatosabb vásárlás sem hozta magával azt, hogy a minőség rovására kifejezetten az olcsóbb zöldségfajtákat keresnék a magyarok. A paradicsomkülönlegességekből például több mint 960 tonnával többet értékesítettek idén az év első nyolc hónapjában, mint egy évvel korábban, azaz ha vásárolunk, akkor többnyire az ízletesebb, általunk kedvelt zöldséget vesszük meg

- összegzett Nagy Péter Sándor.

Címlapkép forrása: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
Budapest Economic Forum 2024
Egész napos makrogazdasági konferencia
Fókuszban a KKV versenyképesség - Pécs
Ingyenes gazdasági fórum
EZT OLVASTAD MÁR?