Dráguló gyapot: a H&M profitja bánja

agrarszektor.hu
Csökkenő profitról számolt be a ruházati cikkeket forgalmazó Hennes & Mauritz áruházlánc a tavalyi év utolsó három hónapjában, melyet elsősorban az emelkedő nyersanyagárakkal magyaráz a cég.

A cég 5,5 milliárd koronás (170 milliárd forint) nettó profitot könyvelt el, amely 11 százalékkal alacsonyabb az előző év hasonló időszakában elért 6,15 milliárd koronás (191 milliárd forint) nyereségnél, és jóval meghaladja az elemzői várakozások szerinti profitcsökknést.

Az árbevétel ezen időszak alatt 6 százalékkal, 34,8 milliárd koronára emelkedett, vagyis az emelkedő költségek magyarázzák a profitcsökkenést. A cég elsősorban az emelkedő gyapotárakkal magyarázza a teljesítményromlást, de az egyre erősebb dollár is felemészti a profitot.

A H&M ugyanis szükséges nyersanyagainak nagy részét dollárban szerzi be, amely a tavalyi év utolsó negyedévében erősödött az euróval szemben. Eközben bevételeinek nagy része euróban keletkezik.

Karl-Johan Persson, a H&M vezetője a BBC-nek elmondta, elsősorban az alapanyagok drágulása és a szállítási költségek emelkedése miatt emelkedhet majd a ruházati cikkek ára. A pamut ára például 2010-ben közel duplájára emelkedett.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

KWS – tíz éve első a repcetáblákon*, első az innovációban! (x)

Az utóbbi évek különös kihívások elé állították a repce termesztőket. Míg 10 évvel ezelőtt a termésszint növelése állt a középpontban, mára a termésbiztonság, a kockázatok minél jobb kezelése és ezek által a gazdaságos termesztés fenntartása a célkitűzés.

EZT OLVASTAD MÁR?