Dráguló gyapot: a H&M profitja bánja

agrarszektor.hu
Csökkenő profitról számolt be a ruházati cikkeket forgalmazó Hennes & Mauritz áruházlánc a tavalyi év utolsó három hónapjában, melyet elsősorban az emelkedő nyersanyagárakkal magyaráz a cég.

A cég 5,5 milliárd koronás (170 milliárd forint) nettó profitot könyvelt el, amely 11 százalékkal alacsonyabb az előző év hasonló időszakában elért 6,15 milliárd koronás (191 milliárd forint) nyereségnél, és jóval meghaladja az elemzői várakozások szerinti profitcsökknést.

Az árbevétel ezen időszak alatt 6 százalékkal, 34,8 milliárd koronára emelkedett, vagyis az emelkedő költségek magyarázzák a profitcsökkenést. A cég elsősorban az emelkedő gyapotárakkal magyarázza a teljesítményromlást, de az egyre erősebb dollár is felemészti a profitot.

A H&M ugyanis szükséges nyersanyagainak nagy részét dollárban szerzi be, amely a tavalyi év utolsó negyedévében erősödött az euróval szemben. Eközben bevételeinek nagy része euróban keletkezik.

Karl-Johan Persson, a H&M vezetője a BBC-nek elmondta, elsősorban az alapanyagok drágulása és a szállítási költségek emelkedése miatt emelkedhet majd a ruházati cikkek ára. A pamut ára például 2010-ben közel duplájára emelkedett.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
Támogatott tartalom

Díjnyertes és nagy hozamú RAGT kukoricák 2026-ra (x)

A kukoricatermesztés ma már egyre szélsőségesebb környezeti feltételek között zajlik, ezért a gazdálkodók számára felértékelődnek azok a hibridek, amelyek minden évjáratban stabil teljesítményt, jó stressztűrést és megbízható alkalmazkodóképességet nyújtanak.

FIZETETT TARTALOM
EZT OLVASTAD MÁR?